مساکن همدان با کیفیت بالا در حال ساخت است

استاندار همدان اعلام کرد: طرح نهضت ملی مسکن با کیفیت ساخت بالا و امکانات سرانه عمومی بسیار مناسبی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار و کم‌درآمد در نظر گرفته شده و در حال اجراست.

به گزارش فردای همدا، علیرضا قاسمی‌فرزاد، شنبه ۷ مرداد، در نشست صمیمی با اعضای انجمن انبوه‌سازان مسکن استان همدان، تصریح کرد: ساخت پروژه ۱۱ هزار واحد مسکونی شهرک پرواز در کاهش قیمت مسکن در شهر همدان مؤثر است.

وی افزود: طرح و نقشه‌ پروژه کوی پرواز در مدت زمان مناسبی آماده شد و ساخت این پروژه‌ بزرگ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: یکی از دلایل بالا رفتن غیرمنطقی قیمت مسکن در همدان، کمبود زمین مناسب است و با تکمیل طرح نهضت ملی مسکن، قیمت‌ها نیز تعدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین پارکینگ برای ساختمان‌های جدیدالاحداث مورد توصیه و تأکید در سطح ملی است، گفت: پلات و نقشه‌ ساختمان‌ها باید تا حد امکان به صورت الکترونیکی تهیه و از مصرف کاغذ جلوگیری شود.

قاسمی‌فرزاد در ادامه خاطرنشان کرد: انبوه‌سازان مهمترین عنصر ساخت مسکن هستند و از مشارکت آنها در زمینه‌های تأمین زمین و ساخت در طرح نهضت ملی مسکن، ایمن‌سازی و ساخت بافت فرسوده حمایت می‌کنیم.

وی مطرح کرد: بافت فرسوده دارای تسهیلات و امتیازات خوبی است که طرح‌های تشویقی و ارزش افزوده مناسبی برای سازنده‌ مسکن دارد و انبوه‌سازان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

در این نشست مسائل و مشکلات انبوه‌سازان استان مطرح شد و استاندار همدان دستورات لازم را برای رفع مشکلات صادر کرد. انجمن انبوه‌سازان مسکن در سال ۱۳۸۱ تأسیس شده و در استان دارای ۵۰۰ عضو است.