قهرمانی «مه‌لقا جام‌بزرگ» در مسابقات آزاد تیراندازی استان همدان

مسابقات آزاد تیراندازی استان همدان طی سه راند در سالن شهید ضرابیان برگزار شد و تیراندازان در دو رشته تفنگ و تپانچه در دو بخش آقایان و بانوان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش فردای همدان، در این دوره از مسابقات استان مه‌لقا جام‌بزرگ که سابقه عضویت در تیم ملی تفنگ کشور در المپیک‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ را دارد، کمتر از یک ماه پیش تمرینات خود را از سر گرفت و این ورزشکار پرافتخار بر خلاف انتظارات عنوان قهرمانی را آن هم با نمره‌ای بالا کسب کرد.

جام‌بزرگ دو سال پیش از ناحیه زانو و مچ دچار شکستگی شد و طی این مدت از میادین دور بود و از یک ماه پیش با تلاش هیأت تیراندازی تمرینات خود را آغاز کرد و پیش از مسابقات آزاد استان، سه هفته به تمرین پرداخت.

پس از دو سال دوری از تمرینات و شرایط مسابقه و فقط با سه هفته تمرین، تصور بر این بود که جام‌بزرگ برای بازگشت با چالش مواجه باشد اما این ورزشکار باتجربه نشان داد که حضور در دو المپیک و کسب دو مدال در بازی‌های آسیایی اتفاقی نبوده است.

این ورزشکار در شرایطی موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات استانی همدان شد که تیراندازان خوبی مانند فرشته قدرتی، مبینا ایواز و زهرا دشتیان که همگی از ورزشکاران خوب و مطرح کشوری به شمار می‌روند، رقبای این قهرمان ارزنده بودند.

در این مسابقات و در رشته تفنگ مه‌لقا جام‌بزرگ با کسب امتیاز ۶۲۸.۱ بر سکوی قهرمانی ایستاد تا بازگشتی مقتدرانه به میادین داشته باشد و فرشته قدرتی با ۶۲۴.۶ امتیاز نایب قهرمان شد و هستی اقبالی با ۶۱۴.۷ بر روی سکوی سوم قرار گرفت و در ادامه در رشته تپانچه بانوان محدثه کلهری با امتیاز ۵۴۴ بر سکوی نخست ایستاد، آرام زارعی با امتیاز ۵۳۵ و فاطمه مرادی با ۵۲۴ به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم مسابقات را به خود اختصاص دادند.

معصومه خدابنده‌لو، فاطمه مجیدی، پگاه عزیزخانی و امیرحسین بابایی‌پور قضاوت این مسابقات را بر عهده داشتند و در تپانچه آقایان نیز سیدمهدی موسوی با امتیاز ۵۶۶ عنوان قهرمانی را تصاحب کرد، مهدی پورصالحی با امتیاز ۵۶۳ دوم شد و علی میرزایی با ۵۶۲ به مقام سومی رسید.