نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش فردای همدان، اکبر کاوسیامید در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری و اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان که پیرامون موضوع مطلوبیت خدمات درسانی ( بررسی یکپارچه سازی شهرسازی در مناطق و راهکارهای ارتقای بهره وری ) برگزار شد، افزود: با توجه به راهاندازی خدمات الکترونیکی در شهرداری؛ در حال حاضر ۸۵ درصد از مراجعات مردمی به صورت غیر حضوری انجام می شود .
وی اظهار داشت: کاهش هزینه ها، صرفه جویی در وقت و انرژی ، کاهش آلودگی شهر و هوا بدلیل کاهش ترافیک و عدم حضور فیزیکی مراجعین در شهرداری، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم و تسریع در ارائه خدمات از مزایای استفاده از شهرداری الکترونیکی است.
کاوسی امید به راه اندازی درگاه الکترونیکی شهرداری همدان اشاره کرد و گفت: بر این اساس۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعات مردمی به شهرداری کاهش یافته است.
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان بر بهره وری و استفاده بهینه از نیروهای شهرداری در امر خدمات رسانی به مردم تاکید کرد : لازم است ساماندهی نیروها در راستای بهبود کارها با دقت صورت پذیرد.
کاوسی امید با انتقاد از اینکه شهرداری با نقض اطلاع رسانی مواجه است، اظهار داشت: متاسفانه مردم از عملکرد و فعالیت های شهرداری اطلاعات کافی را ندارند و می طلبد در امر اطلاعرسانی اقدامات موثرتری صورت پذیرد .
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان همچنین به وعده شهرداری در اعطای پروانه ساختمانی در مدت کمتر از دوهفته اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه هنوز این وعده محقق نشده و فرآیند صدور پروانه ساختمانی طولانی است که این امر نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد..
کاوسی امید در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران شهرداری باید شجاعانه و جهادی عمل کنند، افزود: یکی از تاکیدات اعضای شورای شهر این است که مدیران شهرداری امکانات و ابزارهای مدیریتی را برای داشتن کارکنانی بهره ور و پویا بکار گیرند .
وی با اشاره اینکه نیروي انسانی مهمترین عامل بهره وري در سازمان به شمار می آید، گفت: شهرداری باید نیروها را در حوزههای تخصصی خود بکار گیرد چرا که تخصص و کارآمدی افزایش بهرهوری را به دنبال دارد