پیشرفت؛ هدف تیراندازی با کمان همدان؛

تیراندازی با کمان در همدان گام به گام به موفقیت‌های ملی و بین‌المللی نزدیک می‌شود.       به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، دبیر هیأت تیراندازی با کمان استان همدان می‌گوید: از سال 84 یا 85 بود که به این رشته رو‌آوردم چراکه علاقه زیادی به تیراندازی با کمان داشتم و […]

تیراندازی با کمان در همدان گام به گام به موفقیت‌های ملی و بین‌المللی نزدیک می‌شود.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، دبیر هیأت تیراندازی با کمان استان همدان می‌گوید: از سال 84 یا 85 بود که به این رشته رو‌آوردم چراکه علاقه زیادی به تیراندازی با کمان داشتم و تاکنون ادامه دادم که نتیجه آن کسب مقام‌های متعدد در مسابقات آزاد، منطقه‌ای، کشوری و موارد دیگراست.ساسان رضوی‌مشعوف با بیان این‌که از سال 91 به اردوی تیم ملی دعوت شدم و تا اواخر 94 در اردو بودم، اظهار می‌کند: از 95 به عنوان مربی تیم ملی به کادر فنی دعوت شدم البته ناگفته نماند که اردوی تیم ملی به علت برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک ریو فعلا تعطیل است و این‌که اعضای کادر فنی چگونه دعوت شوند بعدا مشخص می‌شود.

زیرساخت‌های خوب
وی با اشاره به وضعیت تیراندازی با کمان در استان همدان، می‌افزاید: زیرساخت‌های همدان در این رشته و برگزاری کلاس‌های تابستانی بسیار خوب است و به این رشته و استعدادیابی آن کمک می‌کند.رضوی‌مشعوف با بیان این‌که تاکنون افراد خوبی شناسایی و جذب این رشته شده‌اند، عنوان می‌کند: به‌تازگی 2، 3 باشگاه تیراندازی راه‌اندازی شده که بسیار خوب و مفید است.دبیر هیات تیراندازی با کمان استان همدان بیان می‌کند: اوایل در رشته کامپوند و در بخش بانوان و آقایان ضعیف بودیم اما در حال حاضر فعالیتمان خوب شده و خوشبختانه کامپوندزن‌های خانم و آقای خیلی خوبی داریم.همچنین در بخش ریکرو نیز استعدادهای خوبی داریم.

استعدادیابی
وی درباره استعدادیابی این رشته در همدان، می‌گوید: از مسئولان و مربیان فدراسیون تیراندازی با کمان دعوت می‌کنیم برای آنالیز در همدان حضور یابند.
رضوی‌مشعوف ادامه می‌دهد: همچنین در طول سال همکاری خوبی بین این مجموعه و مدارس استان وجود دارد و فصل تابستان نیز اوج فعالیت کلاس‌های استعدادیابی است.دبیر هیأت تیراندازی با کمان استان همدان با بیان این‌که یکی از اولویت‌های اصلی هیأت در سال جاری توجه به استعدادیابی است، می‌گوید: استعدادیابی محدود به فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان نیست و در تمامی ایام سال مربیان استعدادیابی در سایت اختصاصی تیراندازی ملت آماده استعدادیابی هستند.

آمادگی جسمانی بالا
رضوی‌مشعوف ادامه می‌دهد: اگر کسی بخواهد در رشته تیراندازی با کمان شرکت کند در مرحله اول به آمادگی جسمانی خوبی نیاز دارد و البته در هر رشته ورزشی افراد باید شاخص‌هایی داشته باشند.
دبیر هیأت تیراندازی با کمان استان همدان با اشاره به تعداد تیراندازان در همدان، ابراز می‌کند: در حال حاضر در سایتی که تمرین می‌کنیم بیش از 25 نفر آقا و 25 نفر خانم هستند و کلا بالغ بر 80 و 90 نفر در این رشته فعالیت دارند.

فعالیت در شهرستان‌ها
وی با بیان این‌که رشته تیراندازی با کمان در بیشتر شهرستان‌های همدان فعال است، عنوان می‌کند: این رشته در شهرستان‌های نهاوند، اسدآباد، بهار، رزن و فامنین فعال است و در شهرستان بهار ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.رضوی‌مشعوف در ادامه می‌گوید: تیراندازی با کمان استان همدان در رشته کامپوند جایگاه خوبی دارد و ورزشکاران آن جزو نفرات برتر کشور هستند که از جمله آنها شیوا بختیاری است.
دبیر هیأت تیراندازی با کمان استان همدان با اشاره به تقویم ورزشی این رشته، اظهار می‌کند: اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف، برگزاری کلاس‌های مربیگری، داوری و همچنین برگزاری برنامه‌های مختلف را در برنامه‌های خود داریم و با هماهنگی استان‌ها و فدراسیون در مسابقات شرکت می‌کنیم.وی با بیان این‌که هنوز فدراسیون تیراندازی با کمان ارزیابی هیأت‌ها را انجام نداده است، می‌افزاید: فعلا جایگاه تیروکمان همدان در فدراسیون مشخص نیست. البته باید گفت تیراندازان خوب در تهران و تبریز زیاد هستند و از جمله استان‌هایی هستند که فعالند و زیرساخت‌های خوبی در این رشته دارند.

سایت اختصاصی تیراندازی
رضوی‌مشعوف در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های هیأت تیراندازی با کمان همدان بیان می‌کند: سایت اختصاصی تیراندازی ورزشگاه ملت در همدان باعث پیشرفت تیراندازی همدان شده است و این رشته روند رو به رشد دارد.
دبیر هیأت تیراندازی با کمان استان همدان با اشاره به سایت اختصاصی تیر و کمان همدان در ورزشگاه ملت همدان عنوان می‌کند: خوشبختانه از نظر زیرساخت‌های این رشته و از نظر مکان تمرین، ورزشکاران تیراندازی با کمان مشکلی ندارند و سایت اختصاصی تیراندازی با کمان همدان در ورزشگاه ملت مشکل را از این نظر حل کرده است.وی با اشاره به تجهیزات این رشته ورزشی می‌گوید: در زمینه تامین کمان‌های آموزشی مشکلی نداریم چراکه کمان‌های آموزشی در ایران ساخته می‌شود.