سنجه‌های سلامت استان ارتقا می‌یابد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سلامت و سنجه‌های بهداشت اشاره و اظهار کرد: با ارائه خدماتی نظیر خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی، خدمات غربالگری رایگان و خدمات دندانپزشکی برای دستیابی به سلامت کامل هم‌استانی‌ها گام‌هایی بلند و مؤثر برداشته می‌شود.

به گزارش فردای همدان، دکتر فاطمه ترکمان اسدی با بیان اینکه در این بسته ارائه خدمات سلامت، مشاوره‌های سلامت روان هم دیده شده است گفت: با حضور کارشناسان سلامت روان و تغذیه، پکیج کاملی از اطلاعات و سلامت مردم ارائه می‌شود که سهل‌الوصول بوده با قیمت مناسب در مراکز سلامت استان ارائه خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از عموم مردم استان درخواست کرد نسبت به تکمیل پرونده سلامت خود اقدام کنند و با انجام غربالگری‌ها و خطرسنجی‌ها سلامت خود را ارزیابی کرده و در صورت لزوم پیگیری‌های لازم را در خصوص سنجه‌های شخصی سلامت خود انجام دهند.

وی در ادامه از انجام غربالگری پوکی استخوان در یکی از شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: پویش غربالگری سلامت، باید روز به روز تداوم یابد و در سطوح مختلف جامعه مورد توجه باشد تا اولویت پیشگیری بر درمان در بین اقشار مختلف جامعه جاری و ساری شود.

ترکمان اسدی همچنین به موضوع جوانی جمعیت به عنوان یکی از مهمترین مخاطرات سلامت جامعه و بحران پیش‌روی کشور اشاره و بیان کرد: این مهم در تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها به ویژه در هفته سلامت بیش از هر زمان دیگر باید مورد توجه قرار گیرد تا شاید بتوانیم با اقدام به موقع کشور را از مواجهه با بحران جمعیتی نجات دهیم.

وی در پایان با اشاره به حضور و فعالیت ۳۳۰۰ همکار در حوزه بهداشت استان برای همه افراد خانواده بزرگ سلامت استان آرزوی توفیق و بهروزی کرد و از خدمات و زحمات آنها در حفظ و ارتقای سلامت جامعه قدردانی نمود.