تقویت نواحی شهرداری ضروری است

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نواحی شهرداری بستری مساعد برای تربیت مدیران شهری آینده است، گفت: تقویت نواحی به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات ضروری است.

به گزارش فردای همدان، علی رضایی در صحن 178 شورا و در نطق پیش از دستور، تأمین چهار میلیون مسکن در سراسر کشور را یکی از برنامه‌های رییس جمهور و دولت سیزدهم برشمرد و اظهار کرد: تیمی به منظور بررسی عملکرد استان‌ها در این خصوص تشکیل شده است چراکه یکی از معیارهای داوری و قضاوت دولت در استان‌ها بحث مسکن است.

وی به دغدغه اعضای شورای شهر در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: طرح جامع اسفندماه در صحن مطرح شد و یکی از مشکلات جدی آن کمبود زمین برای مسکن بود اما متأسفانه برادران دغدغه‌مند ما در شورا و یکی از عوامل عدم تصویب طرح جامع اضافه نشدن زمین به محدوده بود؛ این مهم را از مشاور طرح و دستگاه‌های اجرایی مطالبه نکرده‌اند.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: پیش‌بینی سرانه‌هایی همچون مسکن، فضای سبز، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی در گرو گسترش محدوده شهر است و انتظار می‌رفت به این کاستی مهم در طرح جامع اشاره می‌شد.

رضایی به دستیابی وزارت دفاع به فناوری جدید در صنعت ساختمان اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه خواستار گسترش این فناوری به استان‌ها در احداث انبوه مسکن بوده و چندین نوبت از شهردار و رییس سازمان عمران درخواست بازدید کارشناسی و فنی از این مجموعه را داشته‌ایم که متأسفانه تا کنون انجام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه‌مندان مسکن باید در این زمینه از شهرداری مطالبه داشته باشند، تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم شاهد احداث سریع ساختمان‌های ارزان قیمت و مقاوم خواهیم بود فرصت خوبی برای شهرداری بوده و می‌تواند در رفع مشکلات این حوزه و ایجاد درآمد پایدار شهرداری موثر باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: برداشت مردم از مدیریت شهری و نحوه اداره شهر از مشاهدات عینی و میدانی بوده و هر روز با مواردی همچون چاله‌های متعدد در معابر اصلی و فرعی و سد معبر مواجه هستند و به قضاوت می‌نشینند.

رضایی با اشاره به سپری شدن حدود 10 سال از تشکیل نواحی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب در دوره چهارم شورا تشکیل نواحی با فلسفه تمرکز زدایی، تحقق مدیریت محله‌ای، افزایش بهره‌وری در منابع نیروی انسانی، افزایش رضایت‌مندی مردم، تسریع، تسهیل و افزایش کیفیت خدمت به مردم، توسعه مشارکت مردم در اداره شهر و… بود.

وی تقویت نواحی و ارزیابی آنها را ضروری دانست و یادآور شد: نواحی بستری مساعد برای تربیت مدیران شهری آینده است؛ تقویت نواحی به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات ضروری است.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: نواحی باید به سمت تعالی و تکامل حرکت می‌کردند که به سمت پس رفت بوده است.