اجرای طرح «کمپین تابستانی کارآفرینی» در همدان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با تأکید بر مهارت آموزی به جای مدرک گرایی در راستای اشتغالزایی، از اجرای طرح «کمپین تابستانی کارآفرینی» در همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، اسدالله ربانی‌مهر در جلسه شورای مهارت شهرستان همدان، با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای آموزش مهارت ها در فصل تابستان، اظهار کرد: تابستان زمان طلایی برای آموزش و مهارت آموزی است که اداره فنی و حرفه‌ای باید برنامه ریزی لازم را در این حوزه داشته باشد و در مورد رشته‌ها و مکان‌های آموزش، اطلاع رسانی لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در راستای مهارت آموزی نوجوانان و جوانان طرح «کمپین تابستانی کارآفرینی» در همدان به صورت کارشناسی و با همکاری ادارات اجرا شود، ادامه داد: آموزش مهارت‌های حوزه گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی، چرم، نرم افزار، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و فرش باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان خاطرنشان کرد: در آموزش‌ها علاوه بر جامعه شهری، روستائیان و عشایر نیز دیده شود و با توسعه مهارت‌ها در جهت توانمندسازی جامعه تلاش شود.

ربانی‌مهر با اشاره به استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش، آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی، گفت: سند مهارت بعد از بررسی نهایی در جلسه بعد تصویب و اجرایی می‌شود. سند مهارت، چشم انداز حوزه مهارت افزایی است و کمک بزرگی به توسعه کسب و کارهای و اشتغالزایی می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: افرادی که مهارت کسب می‌کنند به کاریابی‌ها، صندوق‌ها و بانک‌ها برای دریافت تسهیلات و اشتغال معرفی می‌شوند.