موسیقی‌دانان معاصر ایران میهمان آخرین کتاب چهره‌ها

فرهنگ و هنر: مریم زندی از عکاسان شناخته شده ایران، در این کارگاه عکس‌های خود را با موضوعات پرتره، طبیعت، فرم، ترکمن و صحرا، انقلاب 57 و مستند اجتماعی برای شرکت‌کنندگان به نمایش گذاشت و به بیان توضیحاتی برای ایشان پرداخت.       به گزارش “فردای همدان”و به نقل از هشهری این عکاس بنام […]

فرهنگ و هنر: مریم زندی از عکاسان شناخته شده ایران، در این کارگاه عکس‌های خود را با موضوعات پرتره، طبیعت، فرم، ترکمن و صحرا، انقلاب 57 و مستند اجتماعی برای شرکت‌کنندگان به نمایش گذاشت و به بیان توضیحاتی برای ایشان پرداخت.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”و به نقل از هشهری این عکاس بنام در این کارگاه از آخرین جلد از کتاب چهره‌ها با موضوع موسیقیدانان معاصر ایران خبر داد. در این کتاب تصویری از استاد محمدرضا شجریان برای نخستین بار خبر داد.

در ابتدای این برنامه پیامی از عباس عرب‌زاده، عکاس نام‌آشنا، توسط دبیر اجرایی کارگاه برای حاضران قرائت شد. در پایان هر بخش از نمایش عکس‌های مریم زندی، پرسش و پاسخ برگزار شد. این عکاس در پاسخ به ارتباط تکنیک و نگاه عکاسانهدر این رشته گفت: فرد ممکن است از نظر تکنیکی حرفه‌ای باشد اما این موضوع هرگز عکاس‌بودن را تضمین نمی‌کند در مقابل عکاسانی هستند که همه موارد تکنیکی را ممکن است نداشته باشند اما دارای نگاه و آگاهی بصری بسیار بالایی در عکاسی باشند. به زعم من تکنیک بر نگاه برتری ندارد.

عکاس کتاب ماندگار چهره‌ها و انقلاب 57 در بخش‌های دیگر این برنامه به بیان تجربه‌های خود از اهالی فرهنگ و هنر پرداخت. نمایش تصاویر زنده‌یاد عباس کیارستمی و داود رشیدی در بخش پرتره‌ها با ابراز تاسف بانو زندی و حاضران همراه شد. مریم زندی در حین نمایش این عکس‌ها شعری سروده خود را نیز برای شرکت‌کنندگان خواند.

در پایان برنامه نیز هدایایی توسط گروه کارگاه‌های برتر در همدان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به رسم یادگار تقدیم بانو مریم زندی شد. نیز برنامه جشن کتاب انقلاب 57 در حاشیه مراسم با امضای عکاس برگزار شد.

گفتنی است یکی از علاقمندان این کارگاه و عکس‌های مریم زندی، به رغم گذراندن دوران سربازی و داشتن مشکل برای حضور در کارگاه به هر ترتیب ممکن خود را رسانید. آرش رنجبریان عکاس همدانی که مجموعه‌ای از دوربین‌های قدیمی را جمع‌آوری کرده، یکی از دوربین‌های این مجموعه را به بانو زندی اهدا کرد. این بخش با استقبال «مریم زندی» و حاضران قرار گرفت.

این کارگاه در محل سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از ساعت 16 تا 21 با حضور علاقمندان عکاسی از شهرهای تهران، کرج،شیراز، اصفهان، سنندج، کرمانشاه، خرم‌آباد، بروجرد و کاشان برگزار شد.

نویسنده: فرزاد سپهر