طرح خانه‌دار کردن خانواده های بالای دو معلول اجرایی شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه توانیابان در بسیاری از عرصه‌ها موفق عمل کرده‌اند، گفت: این قشر از جامعه دارای استعدادهایی هستند که باید همانند دیگر اقشار جامعه از این ظرفیت و استعداد آنها استفاده شود.

به گزارش فردای همدان، اکبر کاوسی‌امید در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که با حضور مدیرکل، معاون، کارشناسان سازمان بهزیستی استان و نمایندگان جمعیت توان‌یابان برگزار شد، با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، اضافه کرد: این ادعا را می‌توان با موفقیت‌ها و فعالیت‌های قابل قبول و ارزشمندی که جامعه توان‌یابان در زمینه‌های مختلف تحصیلی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی کسب کرده‌اند، اثبات کرد. 

اکبر کاوسی‌امید با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی و شهرداری همدان در حد امکان در حوزه‌های مختلف تسهیل امور توانیابان مشارکت و داشته و اقداماتی انجام داده‌اند، گفت: لازم است در حوزه های مختلف به ویژه مناسب سازی حمل و نقل عمومی نیز اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: تمامی مسئولین در جایگاه خود باید کمک کنند و این قشر مورد توجه جدی قرار گیرند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان اضافه کرد: مسئولین و مدیران در جمهوری اسلامی باید در عمل به وظایف خود تلاش کنند و در قبال آن پاسخگو باشند.

وی همچنین به مصوبه مجلس در خصوص خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای دو معلول، اظهار داشت: متاسفانه اجرای این مصوبه دو سال است که از طریق شورای شهر پیگیری می‌شود اما اقدامی نشده است بر این اساس باید از این فرصت برای خانه‌دار کردن توان‌یابان استفاده کنیم .

وی اظهار داشت: مسئولین مرتبط باید در خصوص طرح خانه‌دار کردن خانواده های بالای دو معلول پای کار باشند و این مصوبه باید اجرایی شود