تاکید رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان:

ضرورت انعقاد تفاهم نامه همکاری مدیریت شهری با سازمان بهزیستی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه همکاری مدیریت شهری با سازمان بهزیستی استان تاکید کرد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سعید شهابی‌نیا در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که با حضور مدیرکل، معاون، کارشناسان سازمان بهزیستی استان و نمایندگان جمعیت توان‌یابان برگزار شد، افزود: لازم است لیست برنامه‌های همکاری برای تصویب در شورا بر اساس اولویت‌ها باشد تا بتوانیم به ترتیب اولویت‌ها اقدام کنیم چرا که در صورت انعقاد تفاهم نامه و مشخص بودن مطالبات به راحتی می توان مراحل انجام آنها را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه توان‌یابان شهروندان جامعه هستند و باید به اندازه و به نسبت برابر با دیگر شهروندان از امکانات جامعه استفاده کنند، اظهار داشت: در این راستا باید بسترهای لازم از جمله مناسب سازی محیط و رفاهیات برای آنها فراهم باشد.

شهابی‌نیا ضمن تبریک روز جهانی توان یابان، تاکید کرد: مسئولان وظیفه دارند که نسبت به اعاده حقوق حقه معلولان اقدام کنند و در ساختن شهر و جامعه‌ای در خور آنان بکوشند؛ جامعه‌ای که هر شهروندش با هر درجه‌ای از توانایی و ناتوانی قادر به استفاده از امکانات شهری باشند و توان یابان نیز در آن نقش آفرین بوده و در فعالیتهای اجتماعی مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: می‌طلبد در اجرای مصوبات یا مفاد تفاهم نامه نماینده‌ای از طرف شورا و شهرداری پیگیر موارد شده و رابطه بین سازمان بهزیستی و مدیریت شهری باشد.