ایرادات نسخه‌نویسی الکترونیکی در همدان برطرف نشده است

رئیس نظام‌‌ پزشکی همدان گفت: زیرساخت‌های نسخه‌نویسی الکترونیکی در همدان فراهم نیست و ایرادات این طرح همچنان پابرجاست.

به گزارش فردای همدان، علیرضا مدرکیان اظهار داشت: قطعی اینترنت و سامانه، مشکل در ورود به سامانه نسخه نویسی، مشکل در ثبت داروها، عدم یکسان‌سازی پروفایل‌های مربوط به بیمه‌ها، سبب ایجاد دردسرهایی برای پزشکان شده است.

وی با تاکید بر اینکه سامانه‌ها جوابگو و مناسب اجرای این طرح نیست، تصریح کرد: نزدیک به دو سال از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی می‌گذرد، اما مشکلات آن همچنان پابرجاست.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه هر روز نحوه ورود به سامانه را تغییر می‌دهند که کار را سخت می‌کند، عنوان کرد: همه این‌ها سبب ایجاد وقفه در خدمات‌رسانی به بیماران می‌شود.

مدرکیان به کمبود برخی اقلام دارویی نظیر آنتی‌بیوتیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در پیک ابتلا به آنفلوانزا هستیم بنابراین کمبود داروها سبب ایجاد مشکل برای پزشکان و بیماران شده است.

وی با اشاره به اینکه بنا بر گفته معاون غذا و دارو همدان، با توزیع دارو در داروخانه‌ها، هفته آینده مشکل کمبود آنتی بیوتیک در همدان برطرف می‌شود، تصریح کرد: با این‌حال در حال حاضر با مشکل کمبود برخی اقلام دارویی مواجه هستیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه چون کمبود دارو داریم نمی‌توان به پزشکان تکلیف کرد که آنتی‌بیوتیک تجویز نکنند، اظهار داشت: امسال دستورالعمل نحوه درمان و پیشگیری از آنفلوانزا در مراحل مختلف بیماری، تدوین و ابلاغ نشده است.