اطلس سرمایه گذاری استان همدان با تمام جزئیات اطلاعات مکانی تهیه شده است

استاندار همدان با بیان اینکه اطلس سرمایه گذاری استان همدان با تمام جزئیات اطلاعات مکانی تهیه شده است، گفت: ارتقا و بهبود خدمات گردشگری در حوزه‌های مختلف باید مورد توجه جدی مدیران قرار بگیرد.

به گزارش فردای همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در ششمین جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه گذاری بی‌نظیری در حوزه گردشگری و صنعت استان وجود دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در ارائه مشوق‌ها به سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری مشارکت کنند، افزود: ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های دولتی عاملی مهم در راستای افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان است.

وی بیان کرد: علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران، خدمات ارائه‌ شده باید بر اساس استانداردهای رایج باشد تا بتوان سرریز گردشگران به استان و همچنین هزینه کرد آن‌ها را افزایش داد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی بعد از اعتبار سنجی می‌توانند در فضاهای منحصر به فرد استان مانند پیست اسکی، تپه هگمتانه و غار علیصدر با حمایت دستگاه های مربوطه سرمایه گذاری کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ارتقا و بهبود خدمات گردشگری در حوزه‌های مختلف باید مورد توجه جدی مدیران و مسئولان قرار بگیرد، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات مؤثر به منظور توسعه گردشگری منطقه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی در ادامه گفت: استان همدان با میزان ۶.۸ میلیون دلار، سرمایه گذاری خارجی در رتبه کمتر از ۱۰ کشوری قرار دارد که باید با هدف گذاری و تهیه فهرست از ظرفیت های سرمایه گذاری استان و معرفی در سایت این رتبه در کشور ارتقا یابد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه وضعیت شفافی در سرمایه گذاری استان وجود ندارد و سرمایه گذاران خارجی با یک سردرگمی مواجه هستند، افزود: نیروهای متخصص و آموزش دیده حرفه‌ای در سطح ملی سرمایه گذاران را متناسب با نوع سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی هدایت کنند. 

استاندار همدان اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند اطلاعات مکان‌های قابل سرمایه گذاری را در سایت وزارت اقتصاد بارگذاری کنند و اطلاعات سرمایه گذاران نیز در آن ثبت می شود که استان زنجان به عنوان پایلوت مشخص شده و اطلاعات سرمایه گذاری آن گردآوری شده است. 

وی با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت‌های سرمایه گذاری در استان ضرورت دارد، افزود: استان همدان با داشتن مناطق گردشگری مذهبی، غار علیصدر و گردشگری اقلیم، در سرمایه‌گذاری گردشگری وضعیت مطلوبی دارد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: استان همدان به خصوص در اطراف غار علیصدر با داشتن آب و هوای مطبوع برای ساخت بیمارستان مدرن و بیماران خاص تحت درمان ظرفیت مناسبی است که تحقق آن نیازمند حمایت است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اطلس سرمایه گذاری استان همدان با تمام جزئیات اطلاعات مکانی تهیه شده است، ادامه داد: مکان‌هایی در حوزه گردشگری و طرح های اولویت دار و مهم که ظرفیت چشمگیری برای سرمایه گذاری کلان در کل استان دارند مطالعه، احصا و مکان نمایی شده است.

وی با بیان اینکه شهر جهانی در حوزه مبل و منبت و سفال در استان وجود دارد که زیر ساخت‌های مناسبی برای توسعه است، گفت: با استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و گرایش به سمت صنایع کم آب بر دانش بنیان می توان این بخش ها را با محوریت میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، دستگاه‌های مولد و صمت تقویت کرد.

قاسمی فرزاد در پایان با اشاره به اینکه ۲۸ نوع ماده معدنی در استان یافت شده است، خاطرنشان کرد: هر دستگاهی ظرفیت‌ها و توانایی‌ها در بخش سرمایه‌گذاری را در قالب طرح و کتابچه معرفی کند و مراجعه کنندگان برای مراودات استعلام و اعتبارسنجی شوند.