افزایش رطوبت هوا در آسمان استان همدان

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی استان همدان با اشاره به افزایش رطوبت هوا گفت: میزان رطوبت هوا تا پایان هفته به ویژه ساعت‌های بعد از ظهر در آسمان استان افزایش می‌یابد که موجب تشکیل ابر و بارش قطره‌ای و پراکنده باران در شمال استان می‌شود.

به گزارش فردای همدان، محمد حسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و غبار محلی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: شدت وزش باد در روز سه شنبه بیشتر می‌شود که در پی آن گرد و خاک و غبار محلی برخی از نقاط استان همدان را فرا می‌گیرد.

باقری شکیب تصریح کرد: به دنبال افزایش سرعت وزش باد احتمال شکسته شدن شاخه و برگ درختان، تخریب سازه های غیر مستحکم و آسیب به موکب‌های اربعین حسینی در سطح استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در پی نفوذ رطوبت از سمت غرب کشور، حجم ابرها در آسمان استان رفته رفته تا پایان هفته افزایش می یابد و احتمال بارش قطره ای باران در شمال استان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، اسدآباد با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان بودند.

وی افزود: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۲ و ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.