میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان همدان به ۲۱ درصد رسید

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: براساس بررسی های انجام شده در یک هفته گذشته، میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان حدود ۲۱ درصد است به نحوی که ۷۹ درصد مراجعه کنندگان به این اماکن ماسک نمی زنند.

به گزارش فردای همدان، لیدا رفعتی افزود: هیچ.یک از مراجعه کنندگان به مراکز تفریحی، ورزشی، استخرهای شنا و سالن های سینما و تئاتر از ماسک برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به تالارهای پذیرایی با ۹ درصد، مهد کودک با ۱۲ درصد، مراکز ورزشی ۱۳ درصد و پایانه های مسافربری برون شهری با ۱۴ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در استان روند کاهشی دارد به گونه ای که در نتیجه سه هزار و ۸۰۳ مورد بازرسی از واحدها و اماکن عمومی و خدماتی طی یک هفته گذشته، میزان رعایت این پروتکل بهداشتی ۲۵ درصد ثبت شده است.

رفعتی افزود: در این مدت سه هزار و ۸۰۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان انجام شده که در ۲ هزار و ۵۳۲ واحد معادل ۶۷ درصد بهداشت فردی رعایت شده است و ۸۷ درصد واحدها نیز مجهز به تهویه مناسب هوا هستند.

وی اظهار داشت: ۷۱۹ واحد صنفی و خدماتی استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند، ضمن اینکه در این مدت ۳۴ واحد صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.