جشنواره فرهنگی هنری مهر ایران مروج فرهنگ مقدس قرض‌الحسنه است

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران روز سه‌شنبه 8 شهریور ماه در نشست خبری هفته دولت میزبان خبرنگاران این حوزه بود و با رونمایی از پوستر و اعلان فراخوان نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری قرض‌الحسنه «مهر ایران» رسماً از همه مخاطبان این رویداد برای شرکت در آن دعوت به عمل آورد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «شمسی‌نژاد» اعلام کرد این بانک در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، تکریم و تجلیل از میراث فرهنگی و ادبی و دستاوردهای پژوهشگران و نوآوران، هم‌افزایی ظرفیت‌های رسانه‌ای و هنری، فراهم آوردن زمینه رقابت در راستای ارتقای سطح کیفی و محتوایی آثار رسانه‌ای و هنری در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و همچنین خلق ایده‌های نوین در راستای خدمت‌رسانی به مردم، نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری قرض‌الحسنه «مهر ایران» را در سه بخش رسانه، فرهنگی-هنری، پژوهش و نوآوری برگزار می‌کند و اصحاب رسانه، فرهنگ، هنرمندان و پژوهشگران می‌توانند آثار و دستاوردهای خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
برخی از اهداف این جشنواره عبارت است از ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر، حمایت مادی و معنوی از هنرمندان و اصحاب رسانه مروج فرهنگ قرض‌الحسنه و بسترسازی برای ایجاد شبکه فعالان هنر و رسانه در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه.
در بخشی از موضوعات و محورهای جشنواره نیز مواردی چون قرض‌الحسنه در آیینه قرآن و عترت، قرض‌الحسنه، ازدواج آسان و فرزندآوری، قرض‌الحسنه، تولید و اشتغال پایدار، قرض‌الحسنه، توسعه‌ علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و دیگر عناوین آورده شده است.
بر اساس زمانبندی فراخوان جشنواره ملی فرهنگی هنری قرض‌الحسنه مهر ایران فرصت ارسال آثار تا 7 آذرماه سال جاری بوده و مراسم اختتامیه آن نیز در 14 اسفند ماه همزمان با روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بزرگ‌ترین و نخستین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در ایران است. علاقه‌مندان می‌توانند متن فراخوان این جشنواره را در وب‌سایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نشانی https://qmb.ir/Festival مشاهده کنند.