حمایت بهزیستی همدان از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: سازمان بهزیستی در جدیدترین برنامه حمایتی خود از خانواده های دارای فرزند چند قلو در قالب خدمات گوناگون و متنوع حمایت می کند.

به گزارش فردای همدان، زهره بختیاری، برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو را در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت دانست و افزود: سازمان بهزیستی با هدف کاهش مشکلات خانواده ها و جلوگیری از پیری جمعیت، خدمات مستمری و غیر مستمری از خانواده ها دارای فرزند چند قلو در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۹۴ خانواده دارای فرزندان چندقلو با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها در استان همدان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته اند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه تمامی پرداخت ها به خانواده های دارای فرزند چند قلو بر اساس بعد خانوار و تا پایان شش سالگی صورت می گیرد، گفت: سازمان بهزیستی با تقبل بخشی از هزینه های مالی خانواده های چندقلو در تسهیل رشد کودک و تربیت متوازن و متعادل چندقلو ها نقش ایفا می کند.

بختیاری افزود: خانواده های دارای فرزند چندقلو با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان ها و بازگو کردن شرایط، بعد از آزمون وسع باتوجه به وضعیت آنها در صورت قرار داشتن در وضعیت دهک یک تا هفت درآمدی از تسهیلات بهزیستی و خدمات مستمری برخوردار می شوند.

وی اظهار داشت: خانواده های دارای فرزند ۲ قلو زیر ۶ سال با مراجعه به سازمان می توانند پس از اخذ آزمون وسع از سامانه سازمان در صورت قرارگیری در دهک درآمدی یک تا هفت و در صورت وجود اعتبار از مستمری سازمان برخوردار می شوند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: در مورد خانواده های دارای فرزند سه قلو به بالا هم در صورت وجود اعتبار بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی (بر اساس آخرین بخشنامه) می توانند از خدمات سازمان تا پایان شش سالگی بهره مند شوند.

بختیاری خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره، تامین شیرخشک تا یک سالگی، کمک موردی مسکن و تسهیلات اشتغال برای خانواده های کم درآمد در دهک های یک تا سه برای این خانواده ها پیش بینی شده است.