تصویب سه طرح سرمایه گذاری خارجی در استان همدان

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان از تصویب ۳ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان همدان خبر داد و گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری فعال است.

به گزارش فردای همدان، حسن پیمانی در رابطه با پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری با بیان اینکه در زمینه سرمایه گذاری خارجی نماینده دستگاه‌های ذی ربط مستقر هستند، ادامه داد: با توجه به شرایط کشور از سال ۹۷ سرمایه گذار خارجی نداشتیم اما در اسفند ماه سال گذشته سه مورد سرمایه گذاری خارجی در استان همدان اتفاق افتاده است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان با اشاره به اینکه پنجره واحد سرمایه گذاری فعال است و امیدواریم در آینده سرمایه گذاری خارجی در استان بیشتر شود، افزود: پنجره واحد مختص سرمایه گذار خارجی است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ سهم تسهیلات تبصره ۱۸ استان با توجه به شاخص‌ها برای بانک‌های استان نزدیک یک هزار میلیارد تومان بود، اضافه کرد: این مبلغ بین دستگاه‌های اجرایی بانک‌های مختلف بوده و از یک هزار میلیارد تومان سهم استان تا کنون۷۰۰ میلیارد تومان جذب شده است و به افراد حوزه کسب و کار و مشاغل خرد و کلان تعلق می‌گیرد.

پیمانی با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۱ سهم تبصره ۱۸ استان همدان سه هزار میلیارد تومان خواهد رسید، افزود: در زمینه ‌تسهیلات تبصره ۱۶ از ابتدای مرداد ماه هیئت وزیران مصوباتی داشته و وام‌ها از محل سپرده قرض الحسنه است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان در رابطه با سفر ریاست جمهوری به همدان با اشاره به اینکه در این سفر ۳۱ میز خدمت داشتیم، عنوان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار درخواست داشتیم و بیشترین درخواست مربوط به ۱۲ حوزه بانکی بود که بعد از بررسی به همه درخواست کنندگان پیامک زده می‌شود تا به بانک مراجعه کنند و کار آنها انجام شود.