فوتبال ساحلی در شهری که دریا ندارد

دبیر هیأت فوتبال استان همدان می‎گوید: همدان ظرفیت‌های خوبی در فوتبال ساحلی دارد و در این رشته می‌تواند موفق عمل کند. فقط باید مردم را با این رشته آشنا و به آن علاقه‌مند کرد.       به گزارش “فردای همدان”، مهدی بوجاریان در گفت‌و‌گو با همشهری اظهار می‌کند: همدان در رشته‌های مختلفی از جمله […]

دبیر هیأت فوتبال استان همدان می‎گوید: همدان ظرفیت‌های خوبی در فوتبال ساحلی دارد و در این رشته می‌تواند موفق عمل کند. فقط باید مردم را با این رشته آشنا و به آن علاقه‌مند کرد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، مهدی بوجاریان در گفت‌و‌گو با همشهری اظهار می‌کند: همدان در رشته‌های مختلفی از جمله فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال فعال است که تقریبا توانسته در فوتسال عملکرد مناسبی در کشور داشته باشد.
وی می‌افزاید: استان همدان فقط یک زمین فوتبال ساحلی دارد که در در استادیوم مفتح با همکاری اداره کل ورزش ‌و‌ جوانان، هیأت فوتبال استان همدان و باشگاه پایانه‌ها سال‌ها پیش دایر شد.
بوجاریان با اشاره به اینکه فوتبال ساحلی در استان 5 سال سابقه خدمت دارد و تیم پایانه‌ها وضعیت خوبی داشت، می‌افزاید: فعلا در لیگ دسته اول، یک نماینده به عنوان پایانه‌های مسافربری داریم. یک تیم سال گذشته به مسابقات کشوری اعزام شد اما نتیجه خوبی عایدشان نشد.

نیاز به زمین
دبیر هیأت فوتبال استان همدان با بیان اینکه 2 سال پیش مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی در استادیوم مفتح برگزار شد، عنوان می‌کند: فوتبال ساحلی در همدان با نبود اسپانسر و زیرساخت نامناسب مواجه است که در این راستا با شورای شهر همدان رایزنی کرده‌ایم به این رشته کمک کنند تا فوتبال ساحلی نیز بتواند علاقه‌مندان خاص خودش را جذب کند.
بوجاریان با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم بچه‌ها را برای جذب به فوتبال ساحلی به استادیوم مفتح ببریم چراکه دور است، بیان می‌کند: اگر در یکی از بوستان‌های شهر مانند پارک مردم یا بلوار ارم جایی برای بازی فوتبال ساحلی در نظر گرفته شود، روزهای جمعه که افراد به پیاده‌روی می‌آیند بازی بچه‌های فوتبال ساحلی را می‌بینند و با این رشته آشنا و به آن علاقه‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه با اعضای شورای شهر و امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، صحبت کردیم که یک زمین در اختیار هیأت گذاشته شود، می‌گوید: تصمیم داریم با مشارکت اداره ‌کل ورزش ‌و‌ جوانان، هیأت فوتبال استان همدان و اعضای شورای شهر بچه‌ها را جذب فوتبال ساحلی کنیم اما متأسفانه تاکنون از شورا جوابی دریافت نکرده‌ایم.
بوجاریان ادامه می‌دهد: در زیرساخت‌های فوتبال ساحلی مشکل داریم و اگر شورای شهر و شهرداری قدم جلو بگذارند و زمین‌‎هایی را که دارند در اختیار ما بگذارند می‌توانیم این رشته را در همدان تقویت و افراد زیادی را به آن جذب کنیم.

تقویت فوتبال ساحلی
دبیر هیأت فوتبال استان همدان با بیان اینکه همدان ظرفیت فوتبال ساحلی را دارد و می‌توان آن را تقویت کرد، اظهار می‌کند: البته تا زمانی که زمین نباشد نمی‌توان آن را رشد داد؛ همچنین زمین فوتبال ساحلی باید ماسه‌ای و استاندارد باشد که ماسه آن هم باید از شمال آورده شود در غیر این صورت با بازدید ناظران استاندارد زمین با مشکل روبه‌رو می‌شود.
بوجاریان با اشاره به اینکه در گذشته حدود 3 تیم در این رشته فعالیت می‌کردند و باشگاه‌های همدان با هم مسابقه می‌دادند و در نهایت یک تیم منتخب به مسابقات کشوری اعزام می‌شد، خاطرنشان می‌کند: اما فعلا همدان در فوتبال ساحلی یک نماینده دارد که نخبه‌های این رشته در آن حضور دارند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای فوتبال ساحلی در استان مد نظر داریم، اظهار می‌کند: هیأت فوتبال استان همدان در حال حاضر برای اعزام تیم به مسابقات فوتبال ساحلی اعلام آمادگی کرده و منتظر جواب فدراسیون و کمیته فوتبال ساحلی است که تا ماه آینده مشخص می‌شود.

وضعیت فوتسال
بوجاریان با اشاره به وضعیت فوتسال در استان همدان، می‌افزاید: وضعیت فوتسال در بخش آقایان مناسب است اما در حد ایده‌آل نیست. بیشترین سهم از فوتسال را شهرستان‌های ملایر، فامنین و یکی دو تیم از همدان دارند.
دبیر هیأت فوتبال استان همدان بیان می‌کند: در حال حاضر 5 نماینده در مسابقات کشوری فوتسال پایه داریم که تیم‌های نوجوانان مقاومت همدان، خاتم‌الانبیای بهار، پدیده فامنین، توحید رزن و امید فوتسال سرخ‌پوشان هستند که 23 مردادماه به استان قزوین اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در تیم امیدها نیز سروش ملایر به سقز رفت و مسابقه داد، عنوان می‌کند: مسابقات بقیه رده‌ها مانده تا فدراسیون اعلام کند؛ همچنین وحدت ملایر هم در لیگ دسته یک جوانان کشور حضور دارد.

افت تیم بزرگسالان فوتسال
بوجاریان با اشاره به اینکه لیگ برتر و لیگ یک فوتسال را قرعه‌کشی کردیم که به زودی مسابقات آن‌ها برگزار می‌شود، می‌گوید: ما در رده‌های پایه و امید نسبت به کشور وضعیت خوبی داریم اما از زمانی که علیصدر اسپانسری و حمایت خود را از روی تیم بزرگسالان فوتسال برداشت در این رده افت کردیم.
دبیر هیأت فوتبال استان همدان ادامه می‌دهد: تیم بزرگسالان علیصدر به لیگ یک و حتی لیگ برتر رفت اما حمایت نشد و در حال‌ حاضر در رده پایه و امید در باشگاه‌ها فعالیت داریم.
وی با تأکید بر اینکه برای رشد و پیشرفت فوتسال در رده پایه، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان کار می‌کنیم، ابراز می‌کند: تصمیم داریم نیروهای خوبی برای باشگاه‌هایمان پشتوانه‌سازی کنیم تا در کشور برای تیم‌های ملی انتخاب شوند.
بوجاریان با اشاره به اینکه فستیوال زیر 12 سال شهرستان‌های استان را برگزار کردیم، اظهار می‌کند: 24 نفر منتخب فستیوال شدند که از این تعداد نیز 12 نفر برای مسابقات انتخابی کشور که 23 شهریورماه در استان مازندران برگزار می‌شود، انتخاب و اعزام می‌شوند.
دبیر هیأت فوتبال استان همدان با بیان اینکه در نهایت نفرات شاخص به اردوی تیم ملی زیر 12 سال دعوت می‌شوند، بیان می‌کند: تیم زیر 12 ساله‌های استان همدان وضعیت بسیار خوبی دارند و یکی از امیدهای ما برای پیشرفت فوتسال در استان همدان هستند.
نویسنده: مهری درویش‌قنبر