نظارت ۲۲ اکیپ بر ذبح دام‌های ویژه عید قربان در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به فعالیت ۱۱ اکیپ ثابت و ۲۰ اکیپ سیار گفت: در این اکیپ‌ها ۲۰ دامپزشک، ۳۸ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی بر ذبح قربانی‌های شهروندان نظارت خواهند داشت.

به گزارش فردای همدان، محمودرضارسولی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان و انجام مراسم قربانی در این روز، دامپزشکی استان به صورت ویژه اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم می‌کند.

وی به انجام اقدامات و هماهنگی‌هایی لازم با سایر ادارات و سازمان‌های ذیربط در خصوص تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی ۱۱ اکیپ ثابت و ۲۰ اکیپ سیار اشاره کرد و گفت: در این اکیپ‌ها ۲۰ دامپزشک، ۳۸ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی بر ذبح قربانی‌های شهروندان نظارت خواهند داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب هموراژیک کریمه کنگو را مهم عنوان کرد و افزود: مردم برای قربانی، دام‌های خود را از میادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه و در کشتارگاه‌های استان ذبح کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان سعی دارد با تشکیل اکیپ‌های سیار در سطح شهرستان‌ها کشتارهای شهروندان را به کشتارگاه‌های استان هدایت کند افزود: تمام کشتارگاه‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در روز عید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

رسولی بیان کرد: هر سال بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات به مراکز زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی دارند که تاکید می‌شود متولیان و متصدیان این مراکز تمام دام‌های اهدایی و تهیه شده توسط این مراکز را در کشتارگاه‌های استان ذبح کنند.

وی ضمن معرفی شماره تماس مردمی ۱۵۱۲ با هدف راهنمایی شهروندان گفت: از مردم می‌خواهیم به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌ها کشتار کنند و از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان بهره‌مند شوند.