۷۸ درصد دانش‌آموزان اسدآباد دُز اول واکسن را دریافت کرده اند

فرماندار اسدآباد از رتبه اول استانی این شهرستان در واکسیناسیون دانش آموزی خبر داد.

به گزارش فردای همدان، سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اظهار کرد: از جمعیت دانش‌آموزی ۱۲تا ۱۷سال شهرستان در نوبت اول ۷۸ درصد و در نوبت دوم هفت درصد واکسینه شده‌اند که این روند قابل‌قبول بوده و باید با اقناع‌سازی لازم واکسینه دیگر دانش آموزان هم صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به جمعیت ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفری بالای ۱۲ سال اسدآباد تصریح کرد:تاکنون ۸۱.۶ درصد جمعیت هدف شهرستان در نوبت اول واکسینه شده‌اند که این میزان واکسیناسیون شهرستان به نسبت جمعیت از متوسط میانگین کشوری و استانی پیش‌تر و بالاتر است.

کتابی متوسط واکسیناسیون انجام‌شده جمعیت هدف شهرستان در نوبت دوم را ۴۰ درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون ۱۰۲ هزار و ۴۵۰ دز واکسن در سطح شهرستان تزریق‌شده که از این میزان تزریق انجام‌گرفته شده ۶۸ هزار و ۱۸۶ دز مربوط به‌نوبت اول و ۳۴ هزار و ۲۶۴ دز مربوط به‌نوبت دوم بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آبان‌ ماه از حضور کارکنان دستگاه‌های اداری که نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نکرده‌اند جلوگیری شده و غیبت آنان غیرموجه است، اظهار کرد: واکسیناسیون اصناف ،مشاغل دارای کانون تجمع مانند رستوران‌ها، تالار ،باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های ورزشی نیز برای فعالیت ضروری است و در صورت عدم داشتن کارت واکسن اجازه فعالیت نخواهند داشت.