کبدی‌کار کبودراهنگی در مسابقات جهانی

سعید غفاری، کبدی‌کار کبودراهنگی، به اردوی تیم ملی دعوت شده و خود را برای اعزام و حضور در مسابقات جهانی کبدی که به میربانی هندوستان برگزار می‌شود، آماده می‌کند.       به گزارش “فردای همدان”، رئیس هیأت کبدی استان همدان با بیان این مطلب به همشهری می‎گوید: کبدی‌کاران استان در این رشته ظرفیت بالایی […]

سعید غفاری، کبدی‌کار کبودراهنگی، به اردوی تیم ملی دعوت شده و خود را برای اعزام و حضور در مسابقات جهانی کبدی که به میربانی هندوستان برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، رئیس هیأت کبدی استان همدان با بیان این مطلب به همشهری می‎گوید: کبدی‌کاران استان در این رشته ظرفیت بالایی دارند و با توجه به نبود اسپانسر و مشکلات مالی هر سال به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

محمود کوثری‌فرد اظهار می‌کند: کیوال چاند سوتار، سرمربی تیم ملی کبدی ایران، اسامی ۲۲ بازیکن را برای شرکت در دومین اردوی آماده‌سازی تیم ملی اعلام کرد که نام سعید غفاری، بازیکن خوب و شایسته استان همدان، برای دومین بار در این فهرست به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه دومین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کبدی ایران به منظور شرکت در رقابت‌های جهانی هندوستان از 29 مردادماه تا ۸ شهریورماه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران در حال برگزاری است، می‌افزاید: تیم ملی کبدی بزرگسالان ایران نیمه دوم مهرماه امسال در رقابت‌های جهانی احمد‌آباد هندوستان شرکت می‌کند که در این تیم کبدی‌کار کبودراهنگ نیز حضور دارد.

 

سفر سرمربی تیم ملی به همدان

رئیس هیأت کبدی استان همدان با اشاره به اینکه کیوال چاند سوتار، سرمربی تیم ملی کبدی ایران، از 10 شهریور به همدان می‌آید، بیان می‌کند: قرار است این سرمربی با کبدی‌کاران استان همدان کار کند و آن‌ها را در این رشته به‌روز کند.

کوثری‌فرد با اشاره به اینکه کلاس‌های ارتقای مربیگری برای خانم‌ها و آقایان را توسط چاند سوتار در نظر داریم، عنوان می‌کند: همچنین قرار است این سرمربی هندوستانی به ملایر، تویسرکان و کبودراهنگ نیز سفر کند.

وی با اشاره به اینکه کبدی علاقه‌مندان زیادی دارد، می‌گوید: سال گذشته حدود 1078 نفر کبدی‌کار سازمان‌یافته در استان همدان فعال بودند.

رئیس هیأت کبدی استان همدان با بیان اینکه اگر امکانات فراهم باشد هر 2 گروه بانوان و آقایان از این رشته استقبال می‌کنند، اظهار می‌کند: در حال حاضر آقایان و بانوان کبدی‌کار همدان در مسابقات لیگ برتر کبدی هستند.

 

کبدی در شهرستان‌ها

کوثری‌فرد خاطرنشان می‌کند: کبدی بانوان در کبودراهنگ، رزن، تویسرکان و اسدآباد فعال نیست اما در ملایر، نهاوند و همدان بسیار فعال است.

رئیس هیأت کبدی استان همدان با تأکید بر اینکه هیأت کبدی در 5 شهرستان کبودراهنگ، بهار، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، ملایر و خود همدان فعال است، اظهار می‌کند: در مدرسه کبدی این شهرستان‌ها، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها در استان همدان برای ورزش کبدی فراهم نیست، می‌افزاید: 3 سال پیش فوندانسیون خانه کبدی در زمان سیدعبدی افتخاری، مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان همدان، در کبودراهنگ ریخته شد ولی هنوز ساخته نشده است و خدا می‌داند چه زمان بودجه به آن تزریق می‌شود تا ساخته شود.

کوثری‌فرد با تأکید به اینکه هیأت‌های کبدی در شهرستان‌ها باید سالن اجاره کنند، بیان می‌کند: کبدی‌کاران محل مخصوصی برای تمرینات خود ندارند و بنابراین در شهرستان‌ها باید با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنند و ساعت‌های پرت را برای تمرینات خود در سالن‌ها اجاره کنند. فقط در شهر همدان است که یک خانه کبدی به هیأت اختصاص داده شده است.

 

داوران لیگ برتری

رئیس هیأت کبدی استان همدان با اشاره به وضعیت کبدی و مربیان و داوران این رشته در استان، عنوان می‌کند: در استان همدان 8 داور کبدی لیگ برتری، مدرس فدراسیون آقا و خانم و همچنین بازیکنان ملی‌پوش داریم.

وی با بیان اینکه در لیگ برتر و لیگ دسته یک جوانان تیم‌داری می‌کنیم، می‌گوید: همواره مسابقات استانی لیگ برگزار می‌کنیم و در آینده‌ای نزدیک نیز قرار است رده جوانان آقایان و بانوان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شوند.

کوثری‌فرد با اشاره به اینکه امسال ملی‌پوش کبدی به نام مرتضی کولیوند از تویسرکان داشتیم که دوم آسیا شد، خاطرنشان می‌کند: با توجه به این همه فعالیت و نام‌آوری، امکاناتی که باید برای تمرین در اختیارمان باشد نیست.

 

تیم‌داری در لیگ‌های گوناگون

رئیس هیأت کبدی استان همدان با بیان اینکه 10 روز دیگر تیم بانوان ما می‌خواهد به لیگ برتر برود اما اسپانسری نیست، اظهار می‌کند: فقط رسول منعم، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، کمی کمک کرده که از زحمات وی تشکر می‌کنیم.

وی ادامه می‌دهد: همچنین هیأت کبدی کبودراهنگ نیز به دنبال اسپانسری شهرداری شیرین‌سو است تا از تیم بزرگسالان آقایان در لیگ برتر حمایت کنند که البته قول مساعدت داد شده است.

کوثری‌فرد با اشاره به اینکه ما با بی‌پولی به مسابقات مختلف می‌رویم، می‌افزاید: اگر فوتبالسیتی 600 یا 800 میلیون تومان می‌گیرد و در هر بازی 20 دقیقه بازی می‌کند، من با پول کفش یک فوتبالیست دختران و پسران را در لیگ برتر کبدی قهرمان می‌کنم.

رئیس هیأت کبدی استان همدان با بیان اینکه کبدی همدان در کشور رتبه دوم و سوم را دارد، عنوان می‌کند: هر سال از اول تابستان مدرسه کبدی‌ را تشکیل می‌دهیم و بعد از شناسایی استعدادها و نخبه‌ها آن‌ها را نگه می‌داریم و در طول سال با آن‌ها کار می‌کنیم. تاکنون 40 نفر را در کبدی استعدادیابی کردیم که زیر نظر مربیان کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بدون پول نمی‌شود ورزش قهرمانی و تیم‌داری کرد، خاطرنشان می‌کند: امیدوارم روزی وضع مالی هیأت کبدی استان همدان هم خوب شود.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر