بهره‌برداری از بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اکباتان در‌ ماه‌های آینده

استاندار همدان گفت: بیمارستان یک هزار تختخوابی اکباتان که بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در‌ ماه‌های آینده نیز بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سعید شاهرخی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار کرد: یکی‌ از اقدامات مهم در روزهای آغازین تصدی مسئولیت خود، تدوین یک برنامه و نقشه راه بود که به‌عنوان شفافیت در برنامه‌ها، اعلام عمومی شد.

استاندار همدان افزود: استان دارای برنامه توسعه است که بر اساس ظرفیت‌های موجود احصا و تدوین شده و به تکفیک شهرستان در دستور کار قرار‌ گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه استان را بر اساس برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت برنامه ریزی کردیم، عنوان کرد: مطالعاتی که در زمینه حمل و نقل ریلی انجام شده کامل و جامع است، در آینده نیز اتصال ریل راه آهن همدان به ملایر در حال انجام است.

شاهرخی با اشاره به اینکه توانستیم در مدت مسئولیت خود، سد‌های شنجور، سرابی و نعمت‌آباد را تکمیل کنیم، گفت: آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر انجام شد که در سایه این آبرسانی یک تهدید به فرصت تبدیل شد.

استاندار همدان ادامه داد: سد‌های خرم رود و گرین که در مجموع حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، در حال اجرا است.

وی بیان کرد: بعد از ۱۸ سال و با حمایت‌های و تلاش‌های جدی مسئولان، پتروشیمی هگمتانه در استان که محصولات مرغوب و ارزآوری نیز دارد، به انجام رسید.

شاهرخی اظهار کرد: توانستیم آب پتروشیمی ابن سینا را با ۴ و نیم میلیون مترمکعب تامین کنیم که در آینده شروع به‌کار خواهد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه مجوز پتروشیمی نهاوند اخذ شده و در نظر داریم آب آن را نیز از محل تصفیه آب نهاوند تامین کنیم، افزود: بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌ها بخصوص در حوزه برق به عنوان یک امر اساسی در حال اجرا داریم.

وی بیان کرد: استان همدان از لحاظ برق در این مدت اخیر اقدامات مهمی انجام داده که باعث شده، استان مشکل خاصی دز زمینه برق نداشته باشد.

شاهرخی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان فعالیت‌ها و اقدامات گسترده‌ای انجام شده که هرکدام منشا تحولات مهمی در استان و منطقه خواهند بود.

استاندار همدان گفت: بیمارستان فرشچیان با ۲۱۷ تخت، بیمارستان بهار با ۸۴ تخت، بیمارستان اسدآباد با ۱۲۸ تخت، بخش سوختگی بعثت با ۵۰ تخت، بیمارستان نهاوند با ۱۵۰ تخت، بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان، بیمارستان یک هزار تختخوابی اکباتان که بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در‌ ماه‌های آینده نیز بهره برداری خواهد شد، بیمارستان رزن و بیمارستان فاطمیه در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: همچنین توانستیم با جلب نظر سازمان برنامه و بودجه و دولت، همدان را قطب پزشکی غرب کشور باشد.

شاهرخی افزود: تلاش ما در مدت مسئولیت، دوری از حاشیه‌ها و بگومگو‌های سیاسی بی‌نتیجه بوده، و بیشتر در پی تمرکز بر خدمت به مردم و توسعه استان بوده است.

استاندار همدان بیان کرد: ۲۸۷ پروژه در حوزه‌های مختلف طبق برنامه ۱۰۰روز که ارزش آن‌ها بیش از ۳۵۰۰میلیارد تومان است، در روزهای پایانی دولت افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: توانستیم ۳۳هزار واحد مسکونی ذیل طرح خانه محرومین با مشارکت مردم، در مدت یک‌سال در مناطق محروم اجرا و به اتمام برسانیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه مرکز جامع سرطان استان یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در استان همدان است، عنوان کرد: بیش از ۳۵۰ مراکز جامع خدمات بهداشتی روستایی احداث شده‌ که تا ۳۰سال آینده استان را در این زمینه بی‌نیاز کرده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در روزهای آینده ۵۶۰ واحد مسکن مهر، آماده افتتاح داریم که اطلاع‌رسانی می‌شوند، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده پروژه کنارگذر اسدآباد نیز در حال اتمام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان درگزین، گاوداری‌های چهارگانه‌ ۶هزار رأسی تمام شده و آماده افتتاح است و در ادامه آن سه دیگر نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.