اگر انتخاب نشدید هم عضو شورای شهر و روستای خود باشید

با خود پیمان ببندید که اگر انتخاب نشدید نیز برای اعتلای شهر و روستای خود کوشا باشید و حرف ها و برنامه های خود را در جیب نگذارید و خداحافظ تا چهار سال بعد که دوباره بخواهید به صحنه انتخابات بیایید.

امروز روز آخر مهلت تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستای کشور می باشد، همچنین آخرین روزی که میلیون ها حرف و شعار و برنامه های مختلف از زبان کاندیداها در برگه های تبلیغاتی، فضای مجازی و فیزیکی میبینیم و میشنویم.

بیش از 50 هزار کاندیدا در حال تلاش هستند تا خود را به مردم شهر و روستای خود ثابت کنند و می گویند ما چنین هستیم و چنان، و این کار را می کنیم و آن کار را انجام نمیدهیم.

روی سخن نگارنده با آن حدود 11 هزار نفری که انتخاب می شوند نیست، بلکه با بقیه محترمانی است که انتخاب نمی شوند.

با خود پیمان ببندید که اگر انتخاب نشدید نیز برای اعتلای شهر و روستای خود کوشا باشید و حرف ها و برنامه های خود را در جیب نگذارید و خداحافظ تا چهار سال بعد که دوباره بخواهید به صحنه انتخابات بیایید.

به راستی اگر این بیش از 50 هزار نامزد انتخاباتی که در حال رقابت برای 11 هزار منسب تصمیم گیری شهری هستند با هم یکدل شوند و منتخبین را صرفا نماینده بدانند و تلاش کنند تا شهر و روستاهایی را بسازند که در خور میهن عزیزمان ایران باشد، امری خوشایند است.

مرد میدان بودن فقط در صحنه انتخابات نیست، بلکه در تک تک روزهای سال باید مرد میدان بود، که شهرها و روستاهای کشور بدون کمترین مشکل به ارائه خدمات به مردم بپردازند.

متأسفانه نگاه ها و رفتارهای سیاسی به شورای شهر که جایگاه و ملجا اجتماع محور باید باشد هم رسید اما عیب ندارد، با هر نوع نگاه سیاسی که در تلاش بدست آوردن یک کرسی اجتماعی هستید، امید است حتی اگر جزو منتخبین نبودید به اعتلای شهر و جایگاهی که یک شهروند باید در آن احساس آرامش کند و خدمات شهری را با بهترین نحو دریافت نماید، کمک کنید.

مردمی که از بسیاری صحنه ها از جمله اقتصادی به فرط آمده اند و توقع دارند حداقل در صحنه های اجتماعی در آرامش باشند.

پس به خود قول دهید که اگر برنامه ها و شعارهای انتخابی خود را قبول دارید و میدانید که برای مردم مثمرثمر خواهد بود، در صورت انتخاب نشدن هم پیگیر انجام آنها باشید.

در پایان نگارنده از منتخبینی که این کرسی اجتماعی را به دست می آورند به عنوان پیشنهاد میخواهد که تمام نامزدهای انتخاباتی را در قالب شورای مشورتی و کمک دهنده به امور مردم منصوب نمایند و به جای 11 هزار نفر ، حدود 60 هزار نفر برای اعتلای شهر و روستا به جد قدم بردارند.

یادداشت از: مهری درویش قنبر