نشر مباحث کذب به کاندیداها مصداق بارز نشر اکاذیب و افتراء است

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: سیاه‌نمائی، نشر مباحث کذب به کاندیداها و تشویش اذهان عمومی مصدایق بارز نشر اکاذیب و افتراء است.

عباس نجفی در گفتگو با فردای همدان، اظهار کرد: از مباحث حائز اهمیت در ایام انتخاب که ممکن است برخی کاندیدا زیاد به آن توجه نکنند «جرم ایجاد رعب و وحشت نسبت به شرایط اقتصادی و امنیتی آینده در صورت انتخاب یا عدم انتخاب کاندیدای خاص» است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: زیرا هیچ کس نمی‌تواند نظرات شخصی و گروهی خود را با سیاه‌نمایی به مردم القاء کند که اگر نامزد خاصی در انتخابات ریاست جمهوری یا دیگر انتخابات‌های کشور رأی بیاورد وضعیت کشور یا استان دچار بحران می‌شود.

وی بیان کرد: افرادی که از مجاری صلاحیتی تأیید می‌شوند حداقل‌های ضروری، شرایط، توانایی‌ها و ظرفیت‌ها برای انتخاب در آن حوزه را دارند لذا انتشار مباحث کذب و غیرواقعی در خصوص کاندیداها، سیاه‌نمائی و تشویش اذهان عمومی مصداق بارز نشر اکاذیب و افتراء است و در صورت احراز جرم دستگاه قضایی به جد با افراد خاطی رسیدگی و  برخورد خواهد کرد.

نجفی با بیان اینکه برگزاری انتخاباتی سالم و بدون حاشیه از مهمترین اهداف ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان می باشد، خاطرنشان کرد: مطابق قانون هیچ فردی حق ندارد با سیاه‌نمایی، و مخدوش‌سازی افکار عمومی نسبت به تخریب چهره دیگران و زیر سوال بردن عملکرد دیگران اقدام نمایند بلکه کاندیدا و طرفدارانشان تنها مکلف هستند خود و برنامه‌های خود را معرفی نماید و در رقابتی سالم انتخاباتی پرشور برگزار کنند.