۶۵۸ صندوق الکترونیک در انتخابات شورای شهر همدان استفاده می‌شود

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: فرآیند برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان به صورت تمام الکترونیک است که برای اجرای آن ۶۵۸ صندوق الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش فردای همدان، میرزایی اظهار کرد: ۲۱۲ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات شورای شهر همدان در نظر گرفته شده است که بطور میانگین هر شعبه دارای سه صندوق اخذ رای الکترونیکی خواهد بود که این تعداد صندوق بر اساس تراکم افراد رای دهنده مشخص خواهد شد.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان افزود: همچنین ۲۰ صندوق برای آموزش مجریان و کاربران انتخابات به همدان اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: به ازای هر شعبه نیز دستگاه احراز هویت بمنظور استعلام مشخصات هویتی در نظر گرفته شده است.

میرزایی ادامه داد: حدود پنج درصد شعب نیز دستگاه احراز هویت پشتیبان پیش بینی شده است تا در صورت بروز مشکل در کمترین زمان جایگزین شوند.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان همدانی برای شرکت در انتخابات شورای شهر، ابتدا باید کد نامزد مرودنظر خود را یادداشت کنند تا پس از احراز هویت و دریافت کُد استعلام، زمان ثبت کد چهار رقمی مربوط به نامزدها در فرایند انتخابات الکترونیکی دچار مشکل نشوند.