احیای مجتمع عین‌القضات همدانی؛ ویترین تفکر فرهنگی مدیریت‌ شهری

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: احیای مجتمع عین‌القضاتهمدانی، ویترین تفکر فرهنگی مدیریت‌ شهری است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، رضوان سلماسی، در بازدید میدانی از مجتمع عین‌القضات همدانی، اظهار کرد: مجتمع فرهنگی، آموزشی و گردشگری عین‌القضات همدانی به عنوان ویترین تفکر فرهنگی شورای شهر و شهرداری همدان به استناد هویت تاریخی، میراث شفاهی و ناملموس شهر همدان را در ادوار مختلف مورد توجه قرار داده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان افزود: احیای ماهیت اصلی مجموعه عین القضات همدانی از سال دوم فعالیت شورای پنجم در دستور کار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی وقت شورای شهر قرار گرفت.

وی بیان کرد: شکل‌گیری مرکز جامع آموزش شهروندی، مرکز همدان‌شناسی (مادستان)، مجموعه نمایشگاهی از بلدیه تا شهرداری و منظرگاه شهری در طبقه فوقانی این بنا با فضاسازی و طراحی سایت این مجموعه، بلوغ فرهنگی و اجتماعی شهر را نمایش خواهد داد.

سلماسی ادامه داد: تدوین دستورالعمل‌ها، تأکیدات و تبصره‌های فرهنگی و تخصصی در بودجه شهرداری و پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون وقت، بسترسازی لازم و ایجاد زیرساخت‌های این تفکر فرهنگی را پایه‌گذاری و عملیاتی کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان عنوان کرد: سال چهارم فعالیت شورای پنجم به استناد چشم‌انداز فرهنگی سال ۱۳۹۹ شهرداری همدان، زمان بهره‌برداری از این مجموعه فاخر به عنوان برند فرهنگی و اجتماعی هدف‌گذاری شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه این اقدامات با هدف غنای فرهنگی فعالیت‌های شهرداری و با نگاه به الگوسازی در منطقه و کشور، آغاز و در حال پیگیری است.