‍ تاکید رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان بر اولویت آموزش بازرسان

معاون استاندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان همدان بر اولویت قرار دادن آموزش بازرسان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، فرهاد فرزانه اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر است در روز برگزاری انتخابات بالغ بر 1600 بازرس، سر بازرس و بازرس ویژه در سطح استان روند برگزاری انتخابات را رصد کنند.

معاون استاندار افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده در هر یک از شعب ثابت وسیار، یک بازرس ثابت و به ازای هر 15 شعبه، یک سر بازرس و به ازای هر 150 شعبه یک بازرس ویژه به منظور صیانت از آرای مردم به کنترل فرایند برگزاری انتخابات مبادرت خواهند کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بازرسی در فرایند انتخابات و در راستای ایفای درست این نقش، لازم است آموزش بازرسان در اولویت فعالیت‌ هیأت ها قرار گرفته و پیگیری شود.

فرزانه تشکیل هیات های بازرسی انتخابات در استان و شهرستانهای تابعه را بر اساس قانون انتخابات بموقع و بر اساس تقویم انتخابات ارزیابی کرد و ادامه داد: براساس ماده 31تبصره 9 (الحاقی 26/10/91) قانون انتخابات ریاست جمهوری، ماده 69 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مصوب 7/9/1378، به منظور حسن اجرای قانون و کنترل فرایند برگزاری انتخابات منطبق با قانون و صیانت و حفاظت از آرای مردم، هیاتهای بازرسی انتخابات در استان و شهرستانهای تابعه تشکیل و از تاریخ 1400/1/14 رسما فعالیت خود را آغاز نموده اند .

وی خاطرنشان کرد: مردم شریف و فرهیخته استان می توانند شکایات ، نقطه نظرات و تخلفات هر یک از داوطلبین نمایندگی میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه بهار و کبودراهنگ ، شوراهای اسلامی شهر و روستا یا مجریان و دست اندر کاران انتخابات را از طریق مراجعه حضوری به فرمانداریها، پورتال استانداری (لینک شکایات مردمی انتخابات ) ، شماره پیامک 9830008529 و یا تماس با شماره تلفن38256005 جهت رسیدگی گزارش نمایند.