برگزاری کنگره ۸هزار شهید استان همدان در ۱۴۰۲

استاندار همدان گفت: سردار شهید حاج بابایی به عنوان شهید شاخص استان معرفی شدند که باید برنامه های ویژه ای برای معرفی شهید در دستور کار دستگاههای فرهنگی قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سعید شاهرخی در جلسه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در باره کنگره‌ ۸هزار شهید، اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از بهترین و غنی‌ترین موضوعاتی است که الگوی خوبی از حماسه‌آفرینی، رشادت و دیگر ارزشهای انسانی برای نسل آینده در خود جای داده است.

استاندار همدان افزود: تمامی جلوه‌های عینی با ارزش را در حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان ۸سال دفاع مقدس قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: وظیفه ماست که اتفاقات و ارزشهای موجود در دفاع مقدس ر بخصوص شهدای گرانقدر، را پاس بداریم و به عنوان یک ظرفیت و الگو، به نسل‌های آینده منتقل شود.

شاهرخی ادامه داد: کنگره استانی ۸هزار شهید همدان در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

استاندار همدان عنوان کرد: برنامه‌ریزی جامع استانی درباره چگونگی برگزاری کنگره ۸هزار شهید استان انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری کنگره اولین جلسه خود را در هفته‌های آتی تشکیل خواهد داد.

شاهرخی گفت: ۲۰ کمیته تخصصی در ذیل کنگره ۸هزار شهید استان همدان، تشکیل خواهد شد تا طبق شرح وظایف اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار همدان افزود: پرداختن به فلسفه انتخاب شهید شاخص در استان و شهرستان‌ها یکی از اقدامات این کنگره است.

وی بیان کرد: سردار شهید حاج بابایی به عنوان شهید شاخص استان معرفی شدند که باید برنامه های ویژه ای برای معرفی شهید در دستور کار قرارگیرد.

شاهرخی ادامه داد: در نظر داریم در این کنگره خانواده‌های شاخص و برگزیده را در قالب شهید سال و همچنین کنگره ۱۴۰۲ شناسایی و معرفی کنیم.

استاندار همدان عنوان کرد: نسل جدید ما نیاز به تبلیغ و تشریع حماسه آفرینی‌های رزمندگان ۸سال دفاع مقدس دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری کنگره‌ای هستیم که از لحاظ محتوا و شیوه انجام و اجرا، برای دیگر استان‌ها الگو باشد.