افتتاح خانه هلال خبرنگاران در همدان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از پیگیری افتتاح خانه هلال خبرنگاران در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، صبح امروز و در نخستین روز از هفته هلال‌احمر در سال جاری، جمعیت هلال‌احمر استان همدان میزبان اصحاب رسانه بود.

علی سنجربگی در این نشست خبری گزارشی از عملکرد این جمعیت در سال گذشته ارائه نمود و به تشریح اهداف و برنامه‌های این جمعیت در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به لزوم مشارکت بیش از پیش خیرین، اظهار کرد: همت عالی خود را به کار می‌گیریم تا در سال جاری کمک هزینه درمانی و حمایتی به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان شناسایی‌شده این جمعیت را افزایش می‌دهیم.

وی به طرح توانمندسازی محلات کمتر برخوردار اشاره کرد و افزود: شش محله کمتر برخوردار در شهر همدان و سایر شهرستان‌های استان شناسایی شده و در صدد هستیم با جذب مشارکت‌های اجتماعی داوطلبان‌ هلال‌احمر، این محله‌ها را در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توانمندسازی کنیم.

سنجربگی در همین زمینه به جلب همکاری کمیته امداد، بهزیستی و شهرداری اشاره کرد و افزود: به طور نمونه کوی کوثر در همدان، پایلوت اجرای طرح توانمندسازی محلات است.

مدیرعامل هلال‌احمر همدان با تقدیر از زحمات جامعه خبری استان همدان در یکسال گذشته در زمینه انعکاس اخبار و رویدادهای این نهاد مردمی و عام‌‌المنفعه، با بیان اینکه ظرف روزهای آینده خانه هلال خبرنگاران در ملایر افتتاح می‌شود، از افتتاح خانه هلال خبرنگاران استان همدان خبر داد.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی خانه‌های هلال توسعه خدمات داوطلبانه است، یکی از اهداف اصلی تشکیل این خانه‌ها را افزایش تاب‌آوری اجتماعی محلات و روستاها قلمداد کرد و افزود: از آنجا که آموزش‌های هلال‌احمر قبلأ فرد به فرد ارائه شده است، با ایجاد خانه‌های هلال این آموزش‌ها به جامعه هدف بزرگتری ارائه خواهد شد.

سنجربگی در همین زمینه خبرنگاران را رابطین بین دستگاهها و مردم دانست و افزود: با افتتاح خانه هلال خبرنگاران، راه میان‌بُری را برای توسعه آموزش‌های همگانی هلال‌احمر طی کرده‌ایم.