مشارکت 3 هزار نفری در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از استقبال همدانی‌ها از کار آزمایی واکسن کرونا خبر داد و گفت: تاکنون حدود سه هزار نفر برای دریافت این واکسن ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، منوچهر کرمی افزود: در آستانه تکمیل ظرفیت پیش بینی شده در این طرح هستیم

وی افزود: افراد ۱۸ تا ۸۰ سال گروه هدف دانشگاه علوم پزشکی در این طرح هستند و تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند و طبق رهگیری و بررسی‌های صورت گرفته عارضه‌ای در این خصوص گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: برای افراد متقاضی شرکت در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا و تزریق این واکسن پیامکی به منظور حضور در معاونت بهداشتی ارسال می‌شود که باید برای پیشگیری از تجمع و اتلاف وقت، در زمان تعیین شده حضور یابند.

کرمی گفت: افرادی که در این کارآزمایی مشارکت می‌کنند باید در نوبت دوم تزریق این واکسن یعنی حدود ۲۸ اردیبهشت نیز در دسترس باشند.

وی افزود: کارآزمایی بالینی واکسن کرونا با همکاری انستیتو فینلای کشور کوبا و انستیتو پاستور ایران مراحل آزمایش خود در ۲ مرحله با موفقیت سپری کرده و اکنون در مرحله سوم این کارآزمایی قرار داریم.

مراحل شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن کرونا کنژوگه شامل پذیرش و بررسی نتایج آزمایش ها، آموزش و توجیه داوطلب، دریافت رضایت آگاهانه، معاینه پزشک، نمونه گیری، تزریق واکسن و پایش فعال داوطلب است.

داوطلبان می‌تواندبا مراجعه به سامانه www.pasteurcovac.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.