انتخاب افراد کارآمد در انتخابات کمک بزرگی به توسعه شهر و روستاهاست

استاندار همدان با بیان اینکه تشکیل شوراها نشانه مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: انتخاب افراد کارآمد و نخبه در انتخابات شوراهای شهر و روستا کمک بزرگی به توسعه شهر و روستاها است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، به مناسبت ۹ اردیبهشت روزشوراها، در جلسه ویدیو کنفرانس معاون اول رئیس جمهور با استانداران سراسر کشور و اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا مهمترین مسائل و مشکلات شوراهای شهر و روستا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار همدان در این برنامه با گرامیداشت سالروز تاسیس شوراها و تقدیر از زحمات و خدمات شوراها و دهیاران، اظهار کرد: ۲۲ سال فعالیت شوراها نشانه تجربه ارزشمند و ماهیت مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است.

سعید شاهرخی افزود: توسعه روستاها و حمایت از دهیاران از برنامه های با اولویت دولت است که در سال های اخیر اقدامات بزرگی به این حوزه شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۶۲۵ هزار نفر از جمعیت استان روستایی است و بر اساس همین ظرفیت، ۴۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با پنج هزار نفر اشتغالزایی در بخش روستایی استان همدان انجام شد.

شاهرخی ادامه داد: در حوزه مقاوم سازی روستایی از ۷۵ هزار واحد به ۱۰۲ هزار واحد در دولت تدبیر رسیدیم.

استاندار همدان عنوان کرد: در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای برق هستند و از ۷۳۵ روستا به ۱۰۳۳ روستا در حوزه گاز کشی رسیده ایم و ۱۰۰درصد روستاهای استان تلفن ثابت دارند و این نشانه توجه دولت به بخش روستاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری در کنار انتخاب افراد کارآمد و نخبه در انتخابات شوراهای شهر و روستا کمک بزرگی به توسعه شهر و روستاهاست.