تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در همدان با اشاره به واکسیناسیون سه هزار داوطلب در همدان، گفت: تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص در همدان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، منوچهر کرمی اظهار کرد: بیماران خاص شامل گروه پیوندی، مبتلا به سرطان و … با دریافت معرفی‌نامه از انجمن حمایت و نسخه پزشک برای انجام واکسیناسیون کرونا می‌توانند به مراکز بهداشت شهرستان‌های خود مراجعه کنند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در همدان با اشاره به نحوه واکسیناسیون افراد در مقابله با کرونا افزود: بیماران خاص که شامل گروه پیوندی، مبتلا به سرطان و… هستند با دریافت معرفی‌نامه از انجمن حمایت و نسخه پزشک برای انجام واکسیناسیون می‌توانند به مراکز بهداشت شهرستان‌های خود مراجعه کنند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعلا تنها برای افراد ۸۰ سال به بالای جامعه، واکسیناسیون افراد عادی انجام می‌شود گفت: این افراد نیاز به هیچ اقدامی ندارند و از طریق مراقبین سلامت و بهورزان مراکز بهداشتی نزدیک محل سکونت با آنها تماس گرفته می‌شود تا برای انجام واکسیناسیون دعوت شوند. 

کرمی با اشاره به اینکه در خصوص واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی در آینده با اطلاع قبلی سامانه‌ای اعلام خواهد شد که نوبت‌دهی و… انجام شود، افزود: همزمان با تمام این اقدامات در شهر همدان مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن مشترک انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا روی ۳ هزار نفر داوطلب مطالعه خواهد شد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در همدان خاطرنشان کرد: افراد داوطلب می‌توانند با مراجعه به سایت www.pasteurcovac.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند و نوبت‌دهی و دعوت آنها در صورت واجد شرایط بودن توسط معاونت بهداشتی صورت خواهد گرفت. 

وی گفت: این اقدام در قالب فاز سوم کارآزمایی بالینی و مطالعه واکسن صورت می‌گیرد و هیچ ارتباطی به واکسیناسیون واکسن‌های وارداتی که قرار است به افراد بالای ۸۰ سال تزریق شود و یا از قبل برای پرسنل بهداشت و درمان، جانبازان و … انجام شده ندارد و کاملا متفاوت است.