افتتاح پایگاه مقاومت بسیج در شهرداری شیرین‌سو

پایگاه مقاومت بسیج شهید محسن فخری زاده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در شهرداری شیرین سو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سید مصطفی موسوی در حاشیه این مراسم، اصلی ترین هدف از راه اندازی پایگاه مقاومت بسیج شهرداری را تقویت روحیه ایثار و شهادت، اشاعه فرهنگ بسیجی و خودسازی معنوی کارکنان عنوان کرد.

شهردار شیرین سو با اشاره به اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بسیج بیان داشت: شجاعت، ولایتمداری، آگاهی و شناخت، دشمن شناسی و حریت از شاخص های فرهنگ و تفکر بسیجی در بیانات و فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی ضمن اشاره به آثار و برکات نهاد مقدس بسیج در جامعه اسلامی افزود: مسئولان باید بکوشند با حمایت از بسیج، حضور و اثرگذاری این شجره طیبه را در جامعه زنده نگهدارند.

موسوی ادامه داد: بسیج مولود انقلاب اسلامی، افتخار نظام و یادگار ارزشمند امام راحل است که در تمام بزنگاه های حساس کشور عزیزمان ایران طی چهل و دو سال گذشته خوش درخشیده و پشتیبان آرمان های انقلاب بوده است.

شهردار شیرین سو با اشاره به به فعالیت‌های عمرانی شهرداری بیان کرد: شهرداری در حین خدمات‌رسانی در حوزه‌های تخصصی خود، محلی مناسب برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و معنوی بسیج است و امیدواریم بتوانیم در این راستا گام های موثری را برداریم.

موسوی با اشاره به جایگاه بسیار حساس بسیج در جامعه اضافه کرد: بسیج در نشان دادن چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد جاذبه در درون جامعه برای مشارکت و جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت الگوهای سازنده مبتنی بر هویت ملی و مذهبی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی تاکید کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی و فرهنگی قرار دادیم و استکبار با تمام قوا سعی در ضربه زدن به نظام اسلامی و مردم ما دارد لذا در راستای مقابله با آن باید از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج برای کارهای فرهنگی استفاده نمود.

شهردار شیرین‌سو در ادامه ضمن اشاره به اقدامات علمی و عملی شهید محسن فخری زاده بیان کرد: شهید فخری زاده یکی از مفاخر مدیران و نمونه یک بسیجی واقعی بودند که خدمات این شهید بزرگوار بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: شهرداری شیرین سو نیز به منظور ارج نهادن به خدمات علمی آن شهید بزرگوار و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان بسیج شهرداری را به نام شهید محسن فخری زاده معین نمود تا به برکت نام ایشان منشا اثر و خیر برای مردم باشد.

در ادامه سرهنگ برات زاده رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان ضمن تبریک حلول ماه رمضان بیان کرد: پنجم الی یازدهم اردیبهشت ماه به هفته کارگر نامگذاری شده است و بسیج کارگران نیز برنامه های مختلفی را برای این هفته پیش بینی نموده است.

وی ادامه داد: افتتاح پایگاه بسیج کارگری شهرداری شیرین‌سو نیز به عنوان اولین برنامه در سطح استان برای هفته کاری پیش بینی گردیده است.

برات زاده در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: با توجه به ماهیت بسیج و شعار سال بسیج کارگری استان در حوزه‌های مختلف از جمله رونق تولید، رفع موانع تولید، برندسازی کالای ایرانی، ترویج فرهنگ تولید، توزیع و استفاده از کالای ایرانی و …. ورود پیدا کرده است.

رئیس سازمان بسیج کارگری استان در ادامه با اشاره به طرح شهید برونسی و طرح شهید کریمی افزود: در این طرح ها بسیج کارگری در راستای رونق تولید و رفع موانع با شناسایی واحدهای تولیدی دارای مشکل آنها را به کارگروه های استانی و کشوری معرفی نموده تا اقدامات لازم در خصوص حل مشکلات ایشان معمول گردد.

وی گفت: همچنین سازمان در حوزه‌های اجتماعی از جمله راه اندازی مرکز مشاوره حقوقی به کارگران و نیز حل مشکلات خانواده کارگران از جمله مشاوره و روانشناسی و … نیز اقدامات موثری را انجام داده است.

سپس امام جمعه شیرین‌سو ضمن تشکر از توضیحات رئیس سازمان بسیج کارگری و اقدام شهرداری شیرین‌سو در افتتاح پایگاه بسیج بیان کرد: ماهیت بسیج و اقدامات آن در سطح جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست و تقریباً می‌توان در همه حوزه های کشور رد پای بسیج را مشاهده نمود.

حجت الاسلام ملکی در ادامه افزود: امیدوارم این پایگاه منشاء خیر و برکت برای منطقه و نیز برای کارگران محترم شهرداری باشد و بتوان با روحیه بسیجی مسئولان، باری از مشکلات متعدد حوزه کارگری را برداشت.

در پایان ضمن افتتاح پایگاه بسیج شهید فخری زاده شهرداری شیرین‌سو، طی حکمی از سوی رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان سید مصطفی موسوی شهردار شیرین سو به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید فخری‌زاده منصوب گردید.