اجرای110 پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه یک همدان

شهردار همدان با اشاره به اجرای۱۱۰ پروژه عمرانی و خدماتی سال۱۴۰۰ در شهرداری منطقه یک گفت: طی سالیان اخیر شهرداری منطقه یک همدان با اجرای پروژه های پرتعداد و اثربخش توانسته است به سمت توسعه پایدار که یکی از نیازهای اساسی در شهر است حرکت کند.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، صوفی شهردار همدان، دهبانی صابر مدیر منطقه یک، علی ضمیر معاون امور زیربنایی و فتحیان نسب معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان یک از روند اجرای پروژه ها در سطح منطقه یک بازدید کردند.

شهردار همدان با اشاره به اجرای۱۱۰ پروژه عمرانی و خدماتی سال۱۴۰۰ در شهرداری منطقه یک عنوان کرد: طی سالیان اخیر شهرداری منطقه یک همدان با اجرای پروژه های پرتعداد و اثربخش توانسته است علاوه بر کسب رضایت شهروندانی که در این منطقه سکونت دارند به سمت توسعه پایدار که یکی از نیازهای اساسی در شهر است حرکت کند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۶۳۰میلیارد ریال جهت اجرای صد و ده پروژه عمرانی و خدماتی در سطح منطقه یک در نظر گرفته شده است که از مهم ترین آنها می توان به معبرگشایی، توسعه و اجرای فضاهای سبز، احداث پارکنیگ های طبقاتی، بهسازی معابر با استفاده از آسفالت ریزی خیابان ها و پیاده رو سازی و پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

دهبانی صابر مدیر منطقه یک یکی از پروژه های بزرگ شهرداری منطقه یک در سالجاری را احداث پارکنیگ پشت هتل مرمر دانست که با توجه به مکان قرارگیری می تواند راهگشای ترافیک آن منطقه باشد و با استفاده از بودجه ۳۱۰ میلیارد ریالی که برای این پروژه در نظر گرفته شده است امیدواریم پیشرفت خوبی از آن را در سال ۱۴۰۰ شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش سریع جمعیت و بویژه جمعیت شهری، ممکن است نظام زیستی شهرها را به شیوه های گوناگون مختل کند، از این رو توسعه ی فضای سبز مناسب در شهرها می تواند یکی از عوامل موثر در کاهش این تاثیرات باشد عنوان کرد: شهرها در مقام کانون تمرکز، فعالیت و زندگی، برای این که بتوانند پایداری خود را تضمین کنند، چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر ازسیستم های طبیعی ندارند. فضاهای سبزشهری به عنوان بخش زنده و حیاتی ساختار مورفولوژیک و عامل اصلی توازن اکولوژیک شهرها، نقش بنیادین در پایداری زیست محیطی شهرها دارند عنوان کرد در سال جاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال جهت توسعه فضای سبز در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به اتمام پارکهای هنرستان و پل نیازمند، تملک و ادامه احداث پارک ۴۸ هکتاری بلوار ارم و احداث سایت بالن سواری، ادامه احداث پارک ولایت، اتمام احداث مخزن دو هزار مترمکعبی بلوار ارم، ترمیم مسیر گنجنامه و… اشاره کرد.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر بیش از ۱۷۰ هزار متر مربع از پیاده رو های سطح منطقه استانداردسازی شدند که شهروندان نیز استقبال خوبی از این موضوع داشتند و فرهنگ پیاده روی نیز به صورت گسترده تری بین شهروندان در حال اشاعه است و در سالجاری نیز ۱۰۰میلیارد به ادامه عملیات پیاده رو سازی در سطح منطقه یک از جمله کوی مدرس، بلوار مصیب مجیدی، محله کبابیان، کوی خاتم و… اختصاص یافته است.

مدیر منطقه یک با بیان اینکه در تابستان سال گذشته که فصلی مناسب جهت آسفالت ریزی می باشد با استفاده از اکیپهای دستی و فینیشری بیش از سی و هشت هزار تن آسفالت ریزی در سطح منطقه صورت پذیرفت گفت: همواره یکی از درخواستهایی که شهروندان از شهرداری دارند آسفالت ریزی معابر است که در سالجاری نیز بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال جهت این امر اختصاص یافته است تا کمتر معبری را بتوان یافت که از این نظر دچار مشکلاتی باشد.

مدیر منطقه یک همچنین عنوان کرد پروژه های اجتماعی و فرهنگی سهمی ۱۹۱ میلیارد ریالی از بودجه شهرداری منطقه یک را به خود اختصاص داده اند که از مهم ترین این پروژه ها می توان به ادامه عملیات اجرایی سایت موزه میدان امام (ره) اشاره کرد که تا تابستان سالجاری به اتمام می رسد، تکمیل و تجهیز سالن اصلی و پوشش تالار همایش های بین المللی و قرآنی، احداث چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری، احداث ساختمان چندمنظوره کوی مدرس و… دانست. همچنین با توجه به استقبالی که دوستداران ورزش از احداث زمین های ورزشی از قبیل فوتبال، بدمینتون، پینگ پون، شطرنج و بسکتبال در سال گذشته نشان دادند این رویه نیز با احداث زمین های ورزشی جدید ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه های عمرانی که در سالجاری در بودجه شهرداری منطقه یک جای دارند می توان به احداث و مرمت نهری ها، دیوارکشی رودخانه ها، ادامه احداث ساختمان بلوار شهید فهمیده، اجرای طرح‌های زیباسازی در سطح منطقه و… اشاره کرد.