ثبت نام بیش از یک هزار داوطلب انتخابات شوراها در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: یک هزار و ۳۳ داوطلب انتخابات شوراها در شهرستان همدان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، محمدعلی محمدی در جلسه ستاد انتخابات شهرستان همدان از بازنگری شعب اخذ رای این شهرستان با نگاه علمی و پیش بینی ملاحظات بهداشتی خبر داد.
وی با اشاره به برخی از شاخص های مد نظر در انتخاب شعب اخذ رای گفت : در دسترس بودن برای مردم، پوشش مناسب خدمات ارتباطی و امنیت از جمله این شاخص ها است.
فرماندار همدان افزود: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا برخورداری از فضای فیزیکی با متراژ مناسب، ورودی های متعدد، امکان تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله گذاری در بازنگری شعب اخذ رای مد نظر قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در برخی از شعب اخذ رای شهری در دوره های قبلی انتخابات کمتر از 130 رای و در برخی حدود 3 هزار رای داشتیم که در این راستا با ملاحظه تراکم جمعیت،فاصله جغرافیایی و تعداد آرائ ماخوذه تغییراتی در محل شعب اخذ رای در دستور کار قرار گرفته است.
محمدی با تاکید بر آموزش کیفی مجریان انتخابات تصریح کرد : عملکرد نمایندگان فرماندار در دوره های قبلی انتخابات مورد ارزیابی قرار گرفته و صرفا از افراد توانمند در این راستا باید استفاده شود.
فرماندار همدان با بیان اینکه 1033 داوطلب برای شوراها در شهرستان همدان ثبت نام کردند افزود : از این تعداد 77 داوطلب زن، 417 داوطلب شورای شهر و 616 داوطلب شورای روستا است.
رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان همدان در پایان یادآورشد : بر اساس دستورالعملهای قانونی ضمن تعامل با هیات های نظارت فرایند انتخابات را طبق زمانبندی تعیین شده پیش می بریم و فصل الخطاب ما قانون است.
در این نشست تعدادی از کمیته های تخصصی ستاد انتخابات شهرستان گزارش عملکرد کمیته ذیربط را ارایه کردند و هماهنگی لازم بعمل آمد.