بازدید از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر همدان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پیام نوروزی خود خطاب به نجاتگران مستقر در کشیک نوروزی پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر همدان گفت: خدمت به مردم، بزرگترین عزّت برای کارگزار و امدادرسان است.

به گزارش فردای همدان، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، میهمان هلال احمری ها بود تا از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی این دستگاه به مردم استان همدان قرار بگیرد.

وی نخست در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان همدان (EOC) حضور پیدا کرد و پس از گفتگو‌ با نجاتگران حاضر در این مرکز، در پیام نوروزی بی‌سیم خود خطاب به نجاتگران مستقر در پایگاههای امداد و نجات جاده ای این جمعیت در سطح استان،گفت: در ایام تعطیلات نوروزی که اغلب افراد در کنار خانواده خود در حال استراحت هستند، شما هلال‌احمری‌ها خدمت شبانه‌روزی به مردم را در اولویت قرار داده اید.

حاجی بابایی خدمت به مردم را بزرگترین عزت برای کارگزار و امدادرسان دانست و افزود: بر همین اساس امروز در جمع شماخدمتگزاران به مردم حاضر شده‌ایم تا ضمن تبریک سال نو، عرض خداقوتی به همه شما داشته باشیم.
وی سپس در دیداری با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان ،معاون امداد و نجات وتني چند از مديران وكاركنان جمعیت، عملکرد این نهاد در سال ۹۹ را از سمع و نظر گذراند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این جمعیت در سال گذشته، همکاری، همراهی و مساعدت دکتر حاجی بابایی با جمعیت هلال‌احمر استان همدان را نقطه عطفی در بهبود کیفیت خدمت‌رسانی از سوی این نهاد مردمی قلمداد کرد.

علی سنجربگی با بیان اینکه این جمعیت هم اکنون با ۱۳پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، یک پایگاه امدادکوهستان، یک تیم واکنش سریع، یک واحد آنست، ۹ کشیک امدادی مستقر در شعب، ۲۵دستگاه آمبولانس، ۱۷ دستگاه خودرو عملیاتی و ۱۰ خودرو نجات در خدمت مردم عزیز است، اظهار کرد: مجموعأ با دوهزار نفر روز، اجرای طرح امداد نوروزی را تا پایان تعطیلات ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به انجام ۱١مأموریت امدادی از ابتدای طرح امداد نوروزی سال ۱۴۰۰ تاکنون، اظهار کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان همدان با اجرای ۵عملیات امداد و نجات جاده‌ای که خوشبختانه در هیچ کدام از آنها مورد فوتی نداشته‌ایم، ۱۵مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده اند.

وی همچنین به حضور نجاتگران درسه عملیات شهری و یک حادثه در کوهستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در این عملیات ها دونفر از حادثه دیدگان، جان خود را از دست دادند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خدمات صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر استان را مورد تقدیر قرار داد و افزود: جمعیت هلال‌احمر استان همدان در سال گذشته و همزمان با شیوع کروناویروس، عملکرد قابل قبولی از خود بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به بهبود روند خدمت‌رسانی از سوی جمعیت هلال‌احمر استان همدان، افزود: جای بسی خوشحالی است که از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون تصادف منجر به فوت نداشته ایم.

حاجی بابایی در همین زمینه به قانونگذاری صحیح و همکاری همه دستگاههای ذیربط در کنترل تصادفات و کاهش صدمات جانی اشاره کرد و ادامه داد: جا دارد از آحاد مردم هم که توصیه های راهنمایی و رانندگی و امدادی را جدی‌تر می‌گیرند، تشکر کنیم.