برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «رفیق خوشبخت ما»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: جشنواره فرهنگی هنری «رفیق خوشبخت ما» با حضور افتخاری جانشین فرمانده سپاه استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، همزمان با برگزاری جشنواره کشوری فرهنگی، هنری «رفیق خوشبخت ما» با موضوع ترویج سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی در باغ موزه دفاع مقدس تهران، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان میزبان جانشین فرمانده سپاه استان و معاونت فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بود تا در ارتباط زنده با محل برگزاری جشنواره، یاد سردار دلها را گرامی بدارند.

در این مراسم که به دلیل اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار می شد، نازنین زهرا شایگان، از اعضای واحد جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان همدان که در بخش شعر، برگزیده جشنواره شده بود، غزل خود را با مطلع «لبخندهایت میتواند جان بگیرد/ در قاب عکسی لحظه ای جریان بگیرد» قرائت کرد.

همچنین آزیتا بختیاری از جمعیت هلال احمر شهرستان بهار برگزیده جشنواره در بخش مقاله، علی اکبر مرادی برگزیده جشنواره در بخش فیلم کوتاه و زهرا حیدریان برگزیده جشنواره در بخش خوشنویسی آثار خود را ارائه کردند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) در حاشیه این مراسم با بیان اینکه سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی الگویی تمام عیار برای نسل جوان است، واکاوی ابعاد مختلف زندگی این شهید بزرگوار را به نسل جوان توصیه کرد.

سردار فرجی با تقدیر از نقش ارزنده جمعیت هلال احمر استان همدان در معرفی جشنواره رفیق خوشبخت ما و دعوت از جوانان هنرمند استان برای شرکت در این جشنواره، ارسال بیش از ۵هزار اثر از سوی جوانان همدانی به این جشنواره را نمود عینی اقدام فرهنگی ارزشمند در مسیر تحقق آرمان های شهید سلیمانی دانست.

در پایان این مراسم که با سخنرانی دکتر قالیباف، ریاست مجلس شورای اسلامی و دکتر همتی، ریاست جمعیت هلال احمر کشور در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، از محمد بیگدلی از جمعیت هلال احمر شهرستان همدان، برای کسب رتبه اول در بخش خوشنویسی و مونا منوچهریان برای کسب رتبه دوم در بخش خوشنویسی با اهدای تندیس ویژه جشنواره و لوح سپاس تقدیر شد.

گفتنی است این مراسم با پوشش گسترده رسانه ای خبرنگاران از جمله مصاحبه خبرنگار صدا و سیمای مرکز همدان و برنامه در شهر برگزار شد.