نجات مصدوم ۵۱ساله در ارتفاعات کوه اشتوار تویسرکان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان از نجات و انتقال مصدوم ۵۱ ساله با مشکل تومور مغزی در ارتفاعات کوه اشتوار در منطقه دوآبه، توسط تیم کوهستان جمعیت هلال احمراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، عزیزی با اشاره به انجام عملیات نفسگیر توسط تیم امداد کوهستان این شعبه اظهار کرد: صبح روز گذشته طی اعلام واطلاع رسانی تلفنی یکی از همراهان فرد آسیب دیده، مبنی بر مصدومیت فردی ۵۱ساله در ارتفاعات کوه اشتوار در منطقه دوآبه، در ساعت۱۰صبح تیمی زبده و کاربلد متشکل از اعضاء این کوهستان و اعضای هئیت کوهنوردی شهرستان با تجهیزات کامل سریعا به منطقه مذکور اعزام گردیدند.

وی افزود: نجاتگران با تلاش بی وقفه و طی کردن مسیر ناهموار کوهستانی خود را به مصدوم رسانیده ودر ارزیابی اولیه مشخص می شود مصدوم فردی ۵۱ساله است که مشکل تومور مغزی دارد که داروهای خود را به موقع استفاده نکرده ودچار تشنج گردیده است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان بیان کرد: نجاتگران با انجام اقدامات لازم ضمن گرم نگهداشتن مصدوم، وی رابسکت نموده و با کمک و همداهی همنوردان وی، او را به پایین کوه انتقال داده و جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ می دهند.

عزیزی یادآور شد: که برای انتقال مصدوم درخواست امداد هوایی شده بود که به علت نامساعد بودن شرایط جوی، بالگرد موفق به پرواز نگردید.

وی از کوهنوردان درخواست نمود قبل از اقدام به کوهنوردی شرایط جوی را در نظر گرفته و ضمن همراه بردن دارو، مواد غذایی و تجهیزات لازم خانواده را از مسیر رفت و برگشت خود مطلع نمایند و در صورت بروز مشکل سریعا با شماره سه رقمی ۱۱۲ تماس حاصل نموده و تیم امداد و نجات هلال احمر را از مشکل موجود مطلع نمایند.