آغاز و بهره‌برداری 136 پروژه با اعتباری بالغ بر ۶هزار و ۲۵۰میلیارد تومان در ملایر

فرماندار ویژه ملایر گفت: همزمان با ایام دهه فجر ۱۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش “فردای همدان”، قدرت اله ولدی، به مناسبت آغاز دهه فجر، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد ۱۳۰ پروژه با اشتغال یک‌هزار و ۶۵۷ نفر بهره‌برداری و ۶ طرح با میزان اشتغال یک‌هزار و ۱۰۵ نفر عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ملایر ۸۰ درصد از پروژه‌های قابل بهره‌برداری و کلنگ‌زنی استان همدان در ایام دهه فجر را به خود اختصاص داده است افزود: در مجموع با بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی این تعداد طرح و پروژه، زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۷۶۲ نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: در مجموع طی سال ۹۸ و ۹۹ در ایام هفته دولت و دهه مبارک فجر ۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های این شهرستان هزینه شد.

ولدی با اشاره به بسترسازی برای رشد و توسعه ملایر ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال گذشته تعداد طرح‌های قابل بهره‌برداری و کلنگ‌زنی این شهرستان ۱۳۰ طرح با ۶۱۱ میلیارد تومان بود که در ۶ ماهه دوم ۷۸ طرح با ۸۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف عمده ما تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی این شهرستان است بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال همزمان با ایام هفته دولت ۹۹ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رقم سرمایه‌گذاری در این شهرستان به ۲ برابر افزایش یافت.

فرماندار ویژه ملایر گفت: در دهه فجر امسال از هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ای که در سطح استان همدان بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی می‌شود، ۸۰ درصد آن با ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان ملایر است که در حوزه بهره‌برداری از طرح‌ها ۵۳ درصد و در حوزه کلنگ‌زنی ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری طرح‌ها متعلق به ملایر است.

ولدی با تاکید بر اینکه از هفته دولت تا دهه فجر رقم سرمایه‌گذاری برای طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در این شهرستان ۲ برابر افزایش یافته است خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده این است که ملایر به یک کارگاه بزرگ اقتصادی، عمرانی و زیربنایی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر یکی از بزرگترین پروژه‌های استان همدان در ایام دهه فجر است که عملیات اجرایی آن با رقم سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومان اواخر هفته جاری با حضور یکی از مسوولان ارشد وزارت نیرو و استاندار همدان آغاز و به نام سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری می‌شود/ایرنا