تدابیر لازم درصورت بازگشایی مدارس، اندیشیده شده است

‍جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا شهرستان نهاوند به ریاست فرماندار و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، فرماندار نهاوند در ستاد پیشگیری، کنترل هماهنگی مقابله با کرونا شهرستان گفت: 11ماه پیش کرونا وارد کشور شد و همزمان نگرانی‌ها نیز آغاز شد، تا امروز تمام تلاشمان برای مقابله با این ویروس انجام شده، اما اگر ساده انگاری کنیم و دنبال راهکارهای تازه نباشیم موج چهارم و بلکه پنجم هم دامن گیرمان خواهد شد.

مراد ناصری افزود: شرایط سختی برای مردم ایجاد شد، البته همچنان خطر شیوع و جهش آن وجود دارد و اگر نتوانیم شرایط را کنترل نمائیم مطمئنا درگیر بحران سخت‌تری خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بخشداران و دهیاران در کنار ستاد کرونا جهت آگاه‌سازی مردم در روستاها قرار بگیرند، بیان کرد: درصورت بازگشایی مدارس، تدابیر لازم اندیشیده شده است.

ناصری با تاکید بر اینکه شتاب‌زدگی در برداشتن محدودیت‌ها خطر است، ادامه داد: مهمانسراهای ادارات و هتل‌ها برای پذیرش بیماران پیش بینی شده است.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: اگر هر مدیر جامعه هدف خودش را با نظارت و برنامه‌ریزی کنترل نماید، در شرایط بحران و شیوع ویروس مشکلات برای مجموعه شهرستان کمتر بوده و می‌توان همه چیز را کنترل کرد.

وی در ادامه گفت: ما باید میدان‌داری کنیم تا بتوانیم ضمن کنترل شرایط، فشاری بیشتری به مردم تحمیل نکنیم.

ناصری اظهار داشت: اگر وقت نگذاریم، با ناپرهیزی‌هایی که کم و بیش شاهد آن هستیم به استقبال موج چهارم و شرایط بحرانی خواهیم رفت.

فرماندار نهاوند افزود: طرح سردار شهید سلیمانی اگر برهمین منوال و بصورت اصولی اجرایی شود نتایج بسیار خوبی در کنترل و مقابله با شیوع کرونا خواهد داشت.

وی بیان کرد: ستاد کرونا شهرستان باید جدیت و نظارت بیش از پیش را در دستور کار خود قرار دهد.

ناصری ادامه داد: شرایط ایجاب می کند تا حداقل شش ماه دیگر موضوع را جدی و همچنان برنامه ریزی‌ها برای مقابله با کرونا ادامه دار باشد.

فرماندار نهاوند در پایان خاطرنشان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که تا درگیر شرایط سخت نشده‌ایم شرایط و زیرسازی لازم را انجام دهیم.