هیات‌های اندیشه‌ور مشارکت سیاسی و اجتماعی شهروندان را هموار کنند

فرماندار بهار گفت: هیات های اندیشه ورز جوان به عنوان یکی از بازوان مشورتی دولت، مسیر مشارکت سیاسی و اجتماعی شهروندان را هموارتر کنند.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، احسان قنبری در نشست دبیران کارگروه و اعضای هیات اندیشه ورز جوان شهرستان بهار که صبح امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هیات های اندیشه ورز جوان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری راه ندازی شده است.

فرماندار بهار افزود: یکی از مهمترین وظایف این هیاتها احصاء و شناخت راههای تقویت مشارکت مردم در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی است.

وی بیان کرد: هیات های اندیشه ورز که در پنج کارگروه تخصصی حوزه بندی شده اند، می توانند با جذب و همکاری با فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی و نخبگان جامعه، زمینه توسعه شهرستان را درابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فراهم نمایند.

قنبری با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو در خردادماه سال آینده، گفت: یکی از انتظارات این است که هیات های اندیشه ورز در کنار دولت و مجموعه های اجرایی و نظارتی، در چهارچوب قوانین و دستورالعملها، همراه و یاریگر دولت در برگزاری سالم انتخابات باشند.

فرماندار بهار ادامه داد: یکی از راههای مبارزه عملی با دشمنان، حضور پر رنگ مردم در پای صندوق های رای می باشد که فارغ از هر گرایش سیاسی و حزبی و شخصیت حقیقی و حقوقی منتخبین، سلامت انتخابات و برگزیده شدن اشخاص اصلح، مهم بوده که هیاتهای اندیشه ورز نقش مهمی در این راستا دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عدم توجه به اقتضائات محلی و بی توجهی به فرایندهای نوسازی یکی از آسیب های توسعه در هر جامعه می باشد که بایستی با رصد این آسیب ها نسبت به برنامه ریزی و اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی دقت داشت.

قنبری تاکید کرد: فعال تر شدن جلسات هم اندیشی کارگروه های تخصصی هیات اندیشه ورز در شهرستان، به عنوان یک ضرورت تلقی شود تا آنجا که با محوریت کارگروه ها، مسائل مبتلاء به شهرستان بهار پس از رصد و پایش و آنالیز یافته ها، مرتفع گردد.

فرماندار بهار در پایان با ابراز خرسندی از وجود انگیزه و روحیه جهادی در هیات اندیشه ورز جوان شهرستان بهار، خواستار ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده از سوی دبیران و اعضای فعال کارگروه ها شد.