خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در استان همدان ممنوع

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در استان همدان ممنوع است و در صورت مشاهده، سهمیه مسکن فرد فروشنده، باطل می‌شود.

داریوش حسینی در گفتگو با خبرنگار “فردای همدان”، با‌ اشاره به اینکه در این طرح حدود ۱۸ هزار خانواده موفق به ثبت‌نام شدند، اظهار داشت: تاکنون به طور قطع برای نزدیک به پنج هزار خانواده زمین در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان افزود: متاهل بودن (به استثناء دختران مجرد بالای ۳۵ سال)، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرایط لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

وی بیان کرد: زمین‌های تامین شده برای این طرح در شهر همدان در مناطق شهرک بهشتی، شهرک مدنی و شهرک فرهنگیان قرار دارد.

حسینی با ‌اشاره به اینکه ما فقط زمین را تامین می‌کنیم و ساخت آن بر عهده تعاونی‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی است، گفت: اگر قیمت زمین یک سوم قیمت ساخت باشد، زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله و اگر بیشتر از آن باشد به صورت فروش اقساطی به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان گفت: ۱۰۰ میلیون تسهیلات اقدام مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود و تا مشخص شدن وضعیت این داوطلبان، ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: برای متقاضیان این مسکن‌ها به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت اولیه تعیین شده است که حدود ۶۰۰ متقاضی این مبلغ را واریز کرده‌اند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مردم مبلغ کل ساخت مسکن را واریز کنند تا یک‌سال آینده واحد‌های آن‌ها ساخته و تحویل داده می‌شود.