اسدآباد در فکر راه‌اندازی قرنطینه غیرخانگی

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: اسدآباد در حال حاضر در وضعیت نارنجی بوده و روند کرونا در این شهرستان خوشبختانه سیر نزولی به خود گرفته اما با توجه به وضعیت قرمز شهرستان همسایه این وضعیت شکننده بوده و مردم باید حساسیت بالایی به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ سعید کتابی یکشنبه ۱۶ آذرماه در ستاد مدیریت پیشگیری از کروناویروس شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در طرح قرارگاه سردار شهید قاسم سلیمانی در شهرستان اسدآباد ۶۵ تیم به صورت همه جانبه و جامع در قالب پنج کمیته راه اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرده است که ادارات مختلفی در این طرح پای کار بوده و مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه قرنطینه غیرخانگی از الزامات این طرح به شمار می رود، افزود: باید نسبت به ایجاد و راه اندازی هر چه سریع تر این نوع از قرنطینه غیرخانگی در شهرستان اقدام شود که در همین راستا سه محل توسط قرارگاه برای استفاده در این طرح پیشنهاد شده که در صورت تصویب نسبت به تجهیز این سه مکان اقدام خواهد شد.

کتابی در بخش دیگری با اشاره به ادامه طرح هوشمند محدودیت ها تا ۲۲ آذرماه تصریح کرد: در بحث بازرسی ها برای کمک به اداره صمت باید همه ادارات ورود پیدا کرده و پای کار باشند چراکه استفاده از ظرفیت تمام ادارات در بازرسی ها از نقش مؤثری در کاهش و روند سیر نزولی کرونا در شهرستان خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان مطرح کرد: امیدواریم با همت مجموعه علوم پزشکی و همه ادارات و نهادها و مردم، نخستین شهرستان استان باشیم که به وضعیت زرد دست می یابیم و این مهم دور از دسترس نبوده و با این روند به شرایط سفید هم خواهیم رسید.

کتابی امنیت و سلامت را دو مقوله مهم و حیاتی جامعه عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر وضعیت ۵۵ روستای شهرستان اسدآباد به علت رعایت پروتکل ها و موارد بهداشتی و تمکین از محدودیت های کرونایی سفید بوده که امیدواریم این وضعیت و شرایط تمامی سطح شهرستان نیز در آینده نزدیک تسری پیدا کند.

فرماندار اسدآباد در ادامه با اشاره به مشکلات ترافیک به وجود آمده در برخی از معابر شهری به علت مسدودیت به جهت محدودیت های هوشمند خاطرنشان کرد: بازگشایی یکی از معابر شهری مورد مطالعه قرار داشته که برای اجرایی شدن امر این موضوع  باید به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا