بازگشت دختران آمادای به میدان پرهیجان والیبال کشور

دختران والیبالیست همدان پس از سال‌ها دوری از صف بهترین‌های والیبال بانوان کشور، باردیگر رهسپار میدان پرهیجان لیگ می‌شوند تا بلندقامتان این استان دوباره توانایی‌های خود را به منصه ظهور برسانند

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛اسفندماه سال ۸۸ بود که بانوان والیبالیست همدانی توانستند با درخشش در رقابت‌های لیگ دسته یک کشور، جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنند.

تیم والیبال بانوان همدان در آن سال با عنوان فردوسی با کسب ۳۰ امتیاز قهرمان لیگ دسته اول کشور شد و به لیگ برتر کشور صعود کرد.

والیبالیست های همدانی در هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول کشور با نتیجه سه بر صفر مقابل تیم هیات کرمان به برتری رسیدند تا با کسب ۳۰ امتیاز مقتدرانه راهی لیگ برتر کشور شوند.

نکته جالب توجه در این بود که تیم بانوان همدان در آن دوره از مسابقات بدون شکست به کار خود پایان داد و برای نخستین بار در تاریخ والیبال این استان به مسابقات لیگ برتر راه یافت.

با وجود این اتفاق مهم، حمایت‌های لازم از این تیم صورت نگرفت تا والیبال بانوان همدان دوره خاموشی را سپری کند.

هر چند در سال‌های اخیر نیز شاهد حضور نصفه و نیمه والیبال بانوان همدان در عرصه‌های مختلف از جمله لیگ دو بودیم اما هرگز نتوانست دوره طلایی سال ۸۸ را تداعی کند.

هر چند در سال‌های اخیر نیز شاهد حضور نصفه و نیمه والیبال بانوان همدان در عرصه‌های مختلف از جمله لیگ دو بودیم اما هرگز نتوانست دوره طلایی سال ۸۸ را تداعی کند.

ظهور دوباره والیبال همدان با عنوان آمادای

از هفته‌های اخیر زمزمه شکل گیری دوباره والیبال بانوان همدان برای حضور قدرتمند در لیگ دسته اول کشور شنیده شد تا اینکه مسوولان به همت حامیان مالی تصمیم بر تیمداری در این مسابقات با عنوان «آمادای» گرفتند.

براین اساس تیم آمادای نماینده استان همدان در رقابت‌های والیبال دسته یک بانوان کشور است.

سرپرست هیات والیبال همدان در این باره گفت: آمادای همدان در گروه الف با تیم‌های جوانان زرتشتی، مس رفسنجان، اشتادسازی مشهد، بانوان البرز، نفت امیدیه و راه بند کویر کرمان هم گروه است.

محرم روزبه افزود: این رقابت‌ها با حضور ۱۴ تیم در ۲ گروه از اوایل دی ماه امسال آغاز می‌شود.

آمادای همدان در گروه الف با تیم‌های جوانان زرتشتی، مس رفسنجان، اشتادسازی مشهد، بانوان البرز، نفت امیدیه و راه بند کویر کرمان هم گروه است.وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری دور مقدماتی، از هر گروه چهار تیم راهی مرحله دوم خواهند شد.

روزبه بیان کرد: نشست‌های مختلف را با حامیان مالی برای حضور قدرتمند تیم والیبال بانوان در لیگ دسته یک کشور برگزار کردیم ضمن اینکه حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز مساعدت همه جانبه از این تیم داشته است.

استعدادهای همدان عامل حضور در لیگ
سرپرست تیم والیبال آمادای همدان نیز گفت: استعدادهای خوب والیبال بانوان همدان باعث شد تا با همفکری مربیان، هیات و مسوولان بتوانیم باردیگر زمینه حضور در لیگ را مهیا سازیم.

روناک قاسمی افزود: شاکله اصلی تیم را مهره‌های نخبه بومی تشکیل می‌دهند اما برای اینکه بتوانیم حضوری قدرتمند در مسابقات داشته باشیم، از چند مهره غیربومی نیز در ترکیب تیم کمک گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: تیم آمادای همدان در حال حاضر با سرمربیگری طیبه آزادی تمرین آماده‌سازی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند ضمن اینکه مهرنوش الوندی نیز به عنوان مربی در تیم حضور دارند.

قاسمی خاطرنشان کرد: دور تمرینی تیم هم اکنون در حال انجام است تا بتوانیم قبل از شروع مسابقات به هماهنگی تاکتیکی و آمادگی لازم دست یابیم.

سرپرست تیم والیبال آمادای همدان یادآور شد: با وجود مساعدت‌های صورت گرفته اما به حمایت مالی نیاز داریم تا بتوانیم با شرایط بهتر راهی مسابقات شویم.

آمادای در اندیشه صعود

قاسمی با تاکید بر اینکه حضور در لیگ دسته یک با هدف صعود به لیگ برتر است، گفت: آمادای این ظرفیت را دارد تا با حضوری قدرتمند در این عرصه از مسابقات باردیگر والیبال بانوان همدان را لیگ برتری کند.

آمادای این ظرفیت را دارد تا با حضوری قدرتمند در این عرصه از مسابقات باردیگر والیبال بانوان همدان را لیگ برتری کند.

وی افزود: رویکرد کادر فنی ما بهره گیری از بازیکنان مستعد بومی است و تاکنون توانسته‌ایم تیمی جوان و باانگیزه را جمع آوری کنیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: البته تیم جوان ما تجربه حضور در میادین بزرگ را ندارند اما فضایی را در تیم شکل داده‌ایم تا با تمرین بیشتر و برگزاری دیدارهای تدارکاتی مهم، اعتماد به نفس بازیکنان برای اجرای توانمندی خود را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: سرمربی تیم آمادای از مربیان مطرح و باتجربه کشور است و به خوبی می‌داند چگونه تجربه لازم را به بازیکنان انتقال دهد.

 سرپرست آمادای با اشاره به برنامه تمرینی و مسابقه‌ای این تیم گفت: تمرین آماده‌سازی تیم همه روزه برگزار می‌شود و قرار است هفته آینده دیداری تدارکاتی را با تیم لیگ برتری اکسون در تهران برگزار کنیم.

وی افزود: شرایط تمرینی تیم به خوبی در حال انجام است و تمام بازیکنان و مربیان برای صعود هم قسم شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا