ضوابطی برای ساخت و ساز در بافت‌های تاریخی تعریف نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: متاسفانه تاکنون از طرف سازمان میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی استان ضوابطی برای ساخت و ساز در بافت‌های تاریخی تعریف نشده است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، سید مسعود عسگریان در پنجاه و هشتمین جلسه صحن شورا ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان و بهداشت در خدمت رسانی به مردم و مقابله با ویروس منحوس کرونا، اظهار کرد: رئیس و اعضای شورا از مردم فهیم و دانای همدان به ویژه کسبه که با بستن مغازه‌های خود از یکم آذرماه سال جاری به لحاظ رعایت تمامی ضوابط اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، دولت و مردم را یاری رساندند، قدردانی می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به مصوبه شورا در خصوص صدور پروانه ساختمانی، افزود: بر اساس نامه دادستان همدان خطاب به ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مقرر شد در محدوده بافت تاریخی، به استثنای بناهای واجد ارزش و تاریخی، شهرداری نیازی به استعلام جهت صدور پروانه ساختمانی برای سایر بناها ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه  همراهی و همکاری مردم با مدیریت شهری در چارچوب قانون و مقررات مشکلات آنها را حل می‌کند، در این راستا شورای شهر همدان بر اساس نامه دادستان به شهردار اعلام کرده که طبق نامه اقدام کند.

عسگریان ادامه داد: متاسفانه تاکنون از طرف سازمان میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی استان ضوابطی برای ساخت و ساز در بافت‌های تاریخی تعریف نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای شهر و تاییدیه این مصوبه توسط کمیته انطباق شهرداری می‌تواند برای ساخت و ساز در بافت تاریخی طبق طرح تفصیلی موجود اقدام و مجوز صادر کند، خاطرنشان کرد: در این راستا شهروندان می‌توانند برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه کنند.