۱۰ نانوایی متخلف در همدان پلمب شدند

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۱۰ نانوایی این استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ لیدا رفعتی اظهار داشت: یک هزار و ۵۹۸ نانوایی در این استان فعال هستند و در یک هفته گذشته ۵۹۰ نانوایی مورد بازدید تیم های بهداشتی قرار گرفتند که در ۴۹۸ واحد معادل ۷۹ درصد بهداشت فردی رعایت شده بود.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته در ۴۵۵ واحد نانوایی خدمات دهندگان و ۴۲۶ واحد خدمات گیرندگان از ماسک استفاده کرده بودند همچنین در ۶۹ درصد نانوایی ها پروتکل فاصله گذاری رعایت شده بود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۵۱۵ واحد خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند که سهم نانوایی‌ها ۶۲ واحد متخلف است.

رفعتی اضافه کرد: همچنین مسوولان و مدیران ۱۴۴ کارگاه و صنایع کوچک، متصدی ۱۵۸ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۲۹ بانک، ۲۷ پاساژ، ۲۶ فروشگاه زنجیره‌ای، ۱۹ داروخانه، ۱۵ مطب، ۱۳ رستوران، ادارات و سازمان‌ها، بانک، مرکز شماره گذاری و معاینه فنی، مهد کودک، دفتر پیشخوان، پایانه مسافربری و جایگاه سوخت، آرامستان، صنایع تولیدی،کشاورزی و دامپروری اخطار گرفته یا به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: ۲۷ واحد خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی این استان در یک هفته گذشته پلمب شدند که شامل ۲۱ خواروبار فروشی، ۱۰ نانوایی، پنج رستوران و یک کارگاه است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی در واحدها و اماکن رو به بهبود بوده اما با این وجود پاساژها با ۵۱ درصد و اماکن متبرکه و مساجد با ۶۰ درصد کمترین میزان رعایت بهداشت فردی را به خود اختصاص دادند.

رفعتی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان در مساجد و پاساژها نیز نامطلوب و غیرقابل قبول بوده به گونه ای که ۵۸ درصد خدمات دهندگان در مساجد و ۵۱ درصد در پاساژها و ۵۵ مراجعان به مساجد و ۵۱ درصد مراجعان به پاساژها ماسک می‌زنند.

وی گفت: میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در واحدهای کشاورزی و دامپروری ۲۰ درصد، پاساژها ۴۶ درصد، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۵۰ درصد، اماکن متبرکه و مساجد ۵۵ درصد، آرامستان ها ۵۸ درصد و پایانه های مسافربری ۶۰ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری در دفاتر پیشخوان، بانک ها، نانوایی ها، داروخانه ها و مطب ها نامطلوب و زیر ۷۰ درصد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا