دمای همدان کاهش می‌یابد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: موجی از یک سامانه ضعیف بارشی از آسمان همدان در حال گذر است که با ورود آن، مه صبحگاهی و کاهش دما برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ محمدحسن باقری شکیب افزود: براساس بررسی نقشه های هواشناسی، با ورود این سامانه آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، مه آلود و کاهش دمای شبانه تا منفی ۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

به گفته وی به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، یک سامانه ضعیف بارشی روز سه شنبه از آسمان استان عبور می کند و به صورت متناوب در آسمان استان فعال است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان با بیان اینکه روز چهارشنبه و پنجشنبه ابرهای باران‌زا در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از روز جمعه به بعد سامانه بارشی جدیدی وارد همدان می‌شود.

باقری شکیب اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و کبودراهنگ با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

وی عنوان کرد: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا