دورهمی‌های خانوادگی عامل۹۰ درصد مبتلایان همدانی به کرونا

استاندار همدان اعلام کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد عامل ابتلا به کروناویروس حضور در مراسم ها، تجمعات و دورهمی های خانوادگی است که بیش از ۵۰ درصد آن مربوط به دورهمی های خانوادگی است.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ سیدسعید شاهرخی شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا، ضمن تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان استان در ماه های اخیر گفت: رعایت پروتکل ها بزرگترین کمک به کادر بهداشت و درمان بوده و شرط عبور از شرایط فعلی همکاری مردم است.

وی تنها راه کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت پروتکل ها با همکاری مردم دانست و تصریح کرد: همکاری اصناف و بازاریان در رعایت پروتکل ها و اجرای محدودیت ها قابل تقدیر است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: کروناویروس در موج سوم با شدت بسیار بیشتری از گذشته بوده و سرعت انتقال و آمار بیشتر فوتی ها در حال حاضر در جامعه نشان می دهد باید هر چه بیشتر پروتک ها رعایت شود.

وی اظهار کرد: محدودیت های جدید ستاد ملی کرونا از روز شنبه یکم آذرماه در استان همدان هم اجرا می شود و تمام محدودیت های جدید باید طبق قانون بر اساس شرایط هر شهرستان اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان همدان گفت: تعداد موارد ابتلا در استان همدان به ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر و با ۱۸ فوتی جدید آمار فوتی‌ها به ۱۰۶۳ نفر در استان همدان رسیده است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان، دکتر رشید حیدری‌مقدم مطرح کرد: مراسم ها و دورهمی خانوادگی با ۵۳ درصد و مراسم ها و مجالس با ۳۹ درصد علت اصلی ابتلا به کرونا در استان همدان است.

وی با بیان اینکه در کل استان همدان ۲۵ مرکز ۱۶ ساعته کار تست گیری و مشاوره بیماری کرونا را انجام می دهند، افزود: مرگ روزانه در موج اول چهار نفر، موج دوم هشت نفر و موج سوم ۱۵ نفر بوده و این نشانه خطرناک بودن ویروس در موج سوم است.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه مراکز شماره گذاری و معاینه فنی، پایانه ها و آرامستان ها کمترین رعایت پروتکل را دارند، یادآور شد: در مورج اول تعداد بستری روزانه ۷۰ نفر، موج دوم ۱۱۵ نفر و موج سوم ۱۴۰ نفر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا