بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی در همدان افتتاح می شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی همدان در هفته کتاب افتتاح می‌شود، گفت: تا پایان سال از 9 کتابخانه عمومی بهره برداری خواهد شد.

به گزارش فردای همدان، دکتر عاطفه زارعی، در جمع خبرنگاران به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اظهار داشت: در هفته کتاب 1480 برنامه در سطح شهرستانها و مرکز استان پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: عضویت رایگان در روز 24 آبان به صورت غیر حضوری و با پیش ثبت نام در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی استانsamanpl.ir پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: به منظور تکریم اعضای فعلی کتابخانه های عمومی، تمدید عضويت تمامي اعضاي كتابخانه‌هاي عمومي كشور به مدت يك‌سال از تاريخ 24/08/1399 به صورت رايگان انجام می شود.

زارعی ادامه داد: نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کوتاه کودک و نوجوان با محوریت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه توسط محفل ادبی هگمتانه و اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان با عنوان “دوست من کتاب” برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عنوان کرد: ۴۲۴۳ شرکت کننده به صورت الکترونیکی در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان شرکت کردند که در هفته کتاب از چهار برنده ملی و 506 برنده استانی تقدیر به عمل می‌آید.

وی در ادامه گفت: مراسم استانی هفته کتاب در تاریخ 27 آبان ماه با حضور مقامات ارشد استان و تمامی کتابداران بصورت مجازی برگزار می‌شود.

زارعی اظهار کرد: اشتراک یکساله کتابخانه الکترونیکی طاقچه بینهایت به اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان هدیه داده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: کارگاه شعر و داستان کودک و نوجوان محفل ادبی هگمتانه با حضور اعضا فعال و علاقمند و شاعران برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شادپیمایی کتابخانه عمومی سیار با همکاری شهرداری همدان و با حضور گروه عمو صفا در روز شنبه 24 آبان در سطح شهر همدان برگزار می‌شود.

زارعی ادامه داد: مسابقه پویش کتابخوانی “3 دقیقه با کتاب” به صورت مجازی با همکاری جهاد دانشگاهی و در راستای تفاهم نامه امضا شده با آن نهاد برای جامعه هدف دانشجویان برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عنوان کرد: نشست علمی با عنوان “نقش کتاب و کتابخوانی در کاهش جرم” با ارائه “دکتر فریدون جعفری” دستیار ویژه وزیر علوم در حوزه حقوق شهروندی و مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی همدان در هفته کتاب افتتاح می‌شود، گفت: تا پایان سال از 9 کتابخانه عمومی بهره برداری خواهد شد.

زارعی خاطرنشان کرد: کتابخانه آیت الله بهاری در شهرستان بهار، کتابخانه بعثت در تویسرکان، آیت ا… فیاضی در درگزین، کتابخانه شهداءگمنام در رزن، توسعه کتابخانه شهید مطهری در فامنین، کتابخانه ماماهان در فامنین، کتابخانه ینگی کند در ملایر، آل یاسین در کبودراهنگ و کتابخانه شهید مظاهری در مریانج کتابخانه‌هایی خواهند بود که به بهره‌برداری می‌رسند.