پرداخت 400 میلیون تومان تسهیلات به بهبودیافتگان از اعتیاد اسدآبادی

فرماندار اسدآباد از پرداخت 400میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به بهبودیافتگان از اعتیاد این شهرستان در سال گذشته خبر داد .

به گزارش “فردای همدان”، مجید درویشی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: این میزان تسهیلات اشتغالزایی به 10 نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد در زمینه دامداری و غیر پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت 8 مرکز متادون درمانی و 4 کمپ ترک اعتیاد در سطح شهرستان افزود: کمپ های ترک اعتیاد با توجه به بیماری کرونا بنا به دستور ستاد کرونا کشور طی این مدت تعطیل بوده اند که از ابتدای تیرماه با دستور ستاد کرونا کشور مجددا بازگشایی شده اند.

درویشی تصریح کرد: در ایام تعطیلی کمپ ها، اداره بهزیستی شهرستان در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت موارد بهداشتی و توزیع ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده و گند زدایی در مراحل مختلف جمعا اعتباری افزون بر 43 میلیون و 200 هزار تومان به این تعداد کمپ کمک مالی کرده است.

فرماندار اسدآباد با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی کمپ ها در راستای سلامت افراد در حال بهبودی در کمپ ها یادآور شد: راه اندازی مرکز Dic با اولویت راه اندازی این مرکز در روستای چنار سفلی در دست اقدام بوده که در صورت عملی نشدن باید ظرف یکماه در نقطه ای از شهر این مرکز راه اندازی شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 13 واحد عطاری در شهرستان اسدآباد بر ساماندهی عطاری های سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: در بحث مواد مخدر با فرهنگسازی و آموزش به عنوان دو آیتم مهم باید جامعه را آگاهی بخشی و دربرابر اعتیاد واکسینه کرد.

درویشی بابیان اینکه باید اقدامات سخت‌گیرانه و محکم با سودا گران مرگ صورت گیرد، تصریح کرد: در کنار این موضوع باید نگاه به ارتقا فرهنگ پذیرش و درمان بیماران مواد مخدر و بازگرداندن این گروه به آغوش خانواده و جامعه تقویت شود تا شاهد کاهش این معضل اجتماعی باشیم.

فرماندار اسدآباد همچنین بابیان اینکه اقدامات فرهنگی با حمایت و مشارکت مردم می‌تواند در پیشگیری از این آسیب اجتماعی نقش‌آفرین باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان مردم را به مبارزه با این بلای خانمان‌سوز از طریق کارهای فرهنگی تشویق کرد که انجام این مهم می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.